خبر فوری

 
 

 

دبی: به گزارش راز نیوز | نخست وزیر موقت پاکستان در گفتگو با همتای هلندی خود بر گسترش روابط و همکاری دوجانبه از طریق اتحادیه اروپا تاکید کرد.

بر اساس جزئیات، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در حاشیه بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP28) در دبی با مارک روته نخست وزیر هلند به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار، رهبران دو کشور موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط میان پاکستان و هلند، وضعیت بین المللی و منطقه ای، وضعیت افغانستان و وخامت اوضاع حقوق بشر در غزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

مقامات دو کشور از جشن هایی که در سال جاری در اسلام آباد و لاهه به مناسبت پایان 75 سال روابط دیپلماتیک بین دو کشور برگزار شد، ابراز خرسندی کردند.

در همین حال، نخست وزیر موقت پاکستان بیان کرد: پاکستان و هلند باید در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه و از طریق اتحادیه اروپا با یکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین از شرکت های هلندی دعوت کرد تا در بخش های کشاورزی، باغبانی، مدیریت آب و انرژی های تجدید پذیر در پاکستان، سرمایه گذاری کنند.

انوار الحق کاکر با برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد از بهتر شدن نتایج ابراز امیدواری کرد و افزود: پاکستان با وجود اینکه یکی از کشورهای با کمترین انتشار دی ‌اکسید کربن است، در معرض خطرات تغییرات آب و هوایی قرار دارد.

نخست وزیر موقت پاکستان همچنین از مارک روته نخست وزیر هلند برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

در پایان این نشست هر دو طرف رضایت خود را از روند رو به رشد روابط میان پاکستان و هلند ابراز کردند.

ارسال نظر

 
1