خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | اولین نشست سه جانبه مقامات پاکستان، افغانستان و ازبکستان با میزبانی پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.

بر اساس جزئیات، دکتر گوهر اعجاز وزیر تجارت، صنعت و تولید دولت موقت پاکستان، الحاجی نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان و دکتر جمشید خوجائف معاون نخست وزیر و وزیر تجارت ازبکستان به طور مشترک ریاست اولین نشست سه جانبه را در روز سه شنبه بر عهده داشتند.

در این دیدار، مقامات سه کشور ضمن تاکید بر توسعه روابط تجاری سه جانبه، راه های گسترش روابط اقتصادی، همکاری های منطقه ای، شبکه حمل و نقل و تسهیل صادرات و واردات کالا را مورد بحث و تبادل نظر خود قرار دادند.

در این نشست هر سه کشور بر رفع موانع تجاری، ساده ‌سازی رویه ‌های گمرکی و ترویج تجارت فرامرزی تاکید کردند و گفتند: برطرف نمودن این موانع، راه را برای سرمایه‌ گذاری مشترک، مشارکت ‌های دولتی و خصوصی و افزایش سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی هموار خواهد ساخت.

در همین حال، گوهر اعجاز وزیر تجارت، صنعت و تولید دولت موقت پاکستان بیان کرد: همکاری سه جانبه به تسریع رشد اقتصادی در سه کشور کمک خواهد کرد.

وی افزود: با استفاده از توانایی ها و منابع موجود، می توان به بازارهای نوظهور پاکستان، افغانستان و ازبکستان دسترسی پیدا کرد و از این مسیر اقتصاد را تقویت نمود، همچنین با ترویج وابستگی همکاری و اقتصادی متقابل، می ‌توانیم زیربنای رشد و شکوفایی پایدار در منطقه را بنا کنیم.

وزیر تجارت، صنعت و تولید دولت موقت پاکستان در پایان عرایض خود اذعان کرد: نشست سه جانبه گام مهمی به سوی همکاری های اقتصادی نزدیکتر است و این نشست منجر به افزایش تجارت، سرمایه گذاری و روابط متقابل می شود که به نفع سه کشور خواهد بود و راه را برای منطقه ای مرفه و یکپارچه هموار می سازد.

 

ارسال نظر

 
1