خبر فوری

 
موافقت ژاپن با تمدید مهلت بازپرداخت بدهی 730 میلیون دلاری پاکستان
کد خبر :1236617846

10:44 1401/09/18


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, پاکستان و عربستان سعودی, دولت پاکستان, دولت فدرال پاکستان, ذخایر ارزی, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان, محمد اسحاق دار,

منابع آگاه از موافقت ژاپن با درخواست پاکستان برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی 730 میلیون دلاری خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه از موافقت ژاپن با درخواست پاکستان برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی 730 میلیون دلاری خبر دادند.

بر اساس جزئیات اعلام شده، دولت‌های ژاپن و پاکستان با بخشودگی وام 160 میلیون دلاری به عنوان سومین و آخرین مرحله از طرح تعلیق خدمات بدهی گروه 20 موافقت کردند.

طبق بیانیه سفارت ژاپن در اسلام آباد رقم کل بدهی‌های معوقه پاکستان در حاضر معادل 730 میلیون دلار است.

پیش از این دولت‌های دو کشور تحت طرح تعلیق خدمات بدهی گروه 20 نسبت به بخشودگی 370 میلیون دلار در آوریل 2021 و 200 میلیون دلار دیگر در اکتبر 2021 توافق کرده بودند.

دولت ژاپن علاوه بر بخشودگی وام پرداختی به پاکستان، تصمیم به پرداخت کمک مالی به ارزش 7 میلیون دلار به صورت اضطراری برای سیل زدگان پاکستانی نمود.

گفتنی است در پی تشدید بحران مالی در پاکستان و کاهش شدید ذخایر ارزی این کشور مقامات اسلام آباد برای جبران کسری مالی به تکاپو افتاده‌اند و رایزنی با مقامات کشورهای مختلف برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی‌های خارجی خود را از سر گرفته‌اند.

محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان نیز روز گذشته در دیدار با سفیر عربستان سعودی پرداخت فوری 3 میلیارد دلار برای تأمین کسری ذخایر ارزی را درخواست نمود.

در این دیدار سفر قریب الوقوع ژنرال سید عاصم منیر فرمانده جدید ارتش پاکستان به ریاض نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1