خبر فوری

 
سفیر چین از عزم راسخ نیروی هوایی پاکستان در راستای توازن قوا در منطقه تمجید کرد
کد خبر :1236354105

11:08 1402/11/12


برچسب ها : ارتشبد ظهیر احمد بابر, پاکستان و چین, روابط دوجانبه, روابط نظامی, سفیر چین, فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان, همکاری دفاعی,

جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در دیدار با رئیس ستاد نیروی هوایی پاکستان، گفت: عزم راسخ نیروی هوایی پاکستان در راستای برقراری توازن در منطقه ستودنی است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جیانگ زی آیدونگ سفیر چین روز چهارشنبه 11 بهمن با حضور در ستاد نیروی هوایی ارتش پاکستان PAF با رئیس مارشال ظهیر احمد بابر سدو دیدار کرد که در این بین در رابطه با تحولات ژئواستراتژیک و توسعه منطقه ای تبادل نظر صورت گرفت.

دو طرف بر ضرورت احیای چارچوب برای آموزش عملیاتی در همه حوزه‌ها و بر اهمیت آمادگی و هماهنگی بی‌وقفه در مواجهه با چالش‌های امنیتی در حال تحول تأکید کردند.

سفیر چین در این دیدار عزم راسخ نیروی هوایی پاکستان در راستای برقراری توازن در منطقه را مورد تمجید و ستایش قرار داد .

رئیس ستاد نیروی هوایی پاکستان خطوط گسترده ای از حرکت نوسازی PAF برای تبدیل نیروی هوایی پاکستان به نیروی هوایی نسل بعدی از طریق الحاق فناوری های خاص با تمرکز ویژه بر بومی سازی و بازسازی آموزش به اشتراک گذاشت.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت راهبردی دیرینه بین دو کشور، خاطر نشان ساخت که رهبری نیروی هوایی پاکستان مایل است همکاری‌ها و مبادلات هوانوردی موجود با چین در زمینه‌های منابع انسانی و فناوری را بیشتر تعمیق بخشد تا بتوان به طور مشترک به چالش‌های امنیتی مشترک پرداخت.

وی در ادامه گفت: پاکستان روابط قوی دیپلماتیک، اقتصادی، دفاعی و دوستی آزمایش شده خود با چین را که مبتنی بر همگرایی در همه موضوعات مهم مربوط به صلح، امنیت و ثبات منطقه است را ارزشمند می داند.

در ادامه این نشست هر دو مقام بر لزوم افزایش همکاری نیروی هوایی با نیروی هوایی، با تاکید ویژه بر فناوری های پیشرفته در حوزه های سایبری، فضایی و جنگ الکترونیک تاکید کردند.

آنها همچنین تعهد قاطع خود برای تقویت مانورهای عملیاتی دوجانبه و چندجانبه با هدف تقویت واکنش جمعی به تهدیدات نوظهور در منطقه را ابراز داشتند.

ارسال نظر

 
1