خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت‌های پاکستان و اندونزی توافقنامه کمک مالی 1 میلیون دلاری برای مقابله با پیامدهای منفی سیل ویرانگر اخیر در پاکستان را به امضا رساندند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، توافقنامه مربوط به دریافت بسته کمک مالی به ارزش 1 میلیون دلار از دولت اندونزی روز گذشته توسط سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان و آدم توگیو سفیر اندونزی در اسلام آباد به امضا رسید.

بخشی از این بسته مالی در راستای تأمین نیازهای اساسی اسکان و تغذیه در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل هزینه خواهد شد، همچنین یک بخش دیگر نیز برای آمادگی جهت مقابله با بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان طی سخنانی از دولت و مردم اندونزی جهت ارائه این بسته مالی انسان دوستانه برای سیل زدگان پاکستانی تقدیر و تشکر نمود.

وی بر ارتقای ظرفیت‌ها در زمینه آمادگی و واکنش اضطراری از طریق برنامه‌های آموزشی و تربیتی برای بهبود نظام مدیریت بحران تأکید ورزید.

سپهبد انعام حیدر ملک همچنین مراتب تأسف و تأثر عمیق قلبی خود نسبت به تلفات زلزله ویرانگر اخیر در اندونزی را ابراز و بهبودی فوری مجروحان این حادثه را از خداوند مسئلت نمود.

آدم توگیو سفیر اندونزی نیز در این نشست بر عزم دولت اندونزی برای تداوم همکاری‌ها تا زمان احیای کامل زندگی مردم سیل زده تأکید ورزید و از جامعه جهانی درخواست نمود برای کمک به پاکستان در مرحله بازسازی نقاط آسیب دیده وارد عمل شوند.

ارسال نظر

 
1