خبر فوری

 
دولت ترکیه از ساخت مراکز فرهنگی و بورسیه تحصیلی دانشجویان ایالت سند خبر داد
کد خبر :1234518279

14:16 1403/03/03


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دولت ایالت سند, روابط دو جانبه, سرکنسول ترکیه, وزیر فرهنگ سند, کراچی,

در جریان دیدار سرکنسول ترکیه با وزیر گردشگری ایالت سند پیرامون گسترش مناسبات دو طرفه از جمله در بخش های گردشگری و فرهنگی تبادل نظر انجام گرفت.


کراچی: به گزارش راز نیوز| جمال سانگو سرکنسول ترکیه در ایالت سند با سید ذوالفقار علی شاه وزیر گردشگری، فرهنگ و آثار باستانی ایالت سند دیدار کرد.

سرکنسول ترکیه در این جلسه ضمن اعلام ساخت بخش فرهنگ در کتابخانه های ایالت سند، اظهار کرد که دولت ترکیه در مرحله نخست یک مرکز فرهنگی در کتابخانه لیاقت و در مرحله دوم در سطح شهرستان ها این مراکز را ایجاد خواهد کرد. از طرفی دولت ترکیه دانشجویان درحال تحصیل را با بورسیه تحصیلی به ترکیه خواهد فرستاد.

وزیر دولت محلی ایالت سند ضمن تمجید و قدردانی از دولت ترکیه برای ساخت مراکز فرهنگی در کتابخانه ها و بورسیه تحصیلی دانشجویان، اظهار کرد: دسترسی مردم دو کشور به فرهنگ چندوجهی ضروری است و ارتقای روابط گردشگری و فرهنگی فی‌مابین به نفع دو ملت خواهد بود.

وی افزود: ایالت سند مرکز گردشگری فرهنگی، مذهبی و تاریخی گردشگران جهانی است. برای تقویت بیشتر روابط دوستانه بین ترکیه و پاکستان، نیاز به همکاری بهتر در زمینه گردشگری و فرهنگ دوجانبه وجود دارد.

 

 

ارسال نظر

 
1