خبر فوری

 
ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حملات در نوشکی، پنجگور و مچ پاکستان را بر عهده گرفت
کد خبر :1233669619

15:36 1402/02/11


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, انهدام دکل مخابراتی, ایست و بازرسی, جیئند بلوچ, حمله مسلحانه, شهر نوشکی, شهرستان بولان, شهرستان پنجگور, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت سه حمله جداگانه در مناطق مختلف ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت سه حمله جداگانه در مناطق مختلف ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ در سه حمله مختلف در نوشکی، پنجگور و مچ نیروهای ارتش اشغالگر پاکستانی و یک دکل مخابراتی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه نظامی کشته و یک دکل مخابراتی منهدم شد.

در این بیانیه آمده است: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ شب گذشته(یکشنبه) مرکز ایست و بازرسی ارتش پاکستان واقع در جاده مرکزی در نزدیکی ایستگاه متصل به شهر نوشکی را به وسیله نارنجک هدف قرار دادند که در نتیجه یک نظامی مستقر در خارج از محوطه ایست و بازرسی به هلاکت رسیده و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

جیئند بلوچ در ادامه گفت: پس از این حمله پلیس نوشکی تلاش نمود مانع تردد فدائیان بلوچ گردد؛ اما فدائیان بلوچ با اتخاذ تاکتیک جنگی خود را به پناهگاه‌های امن برسانند.

وی افزود: ما به نیروهایی مانند پلیس و لویز که اکثریت آنان را بلوچ تشکیل می‌دهند هشدار می‌دهیم که به دستور ارتش پاکستان از تلاش برای مقابله با نهضت بلوچ و تحقیر مردم خودداری کنند، در غیر این صورت بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای هدف قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: فدائیان بلوچ ما هم‌زمان یک خودرو از کاروان ارتش اشغالگر پاکستان را در نزدیکی گمرک منطقه وشبود از توابع شهرستان پنجگور به وسیله بمب کنار جاده‌ای هدف قرار دادند که در نتیجه آن دو نظامی دشمن کشته شده و دست کم سه تن دیگر نیز زخمی شدند و خودروی مذکور منهدم گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ در سومین حمله خود در منطقه مچه شهرستان بولان دکل شرکت اپراتور تلفن همراه به نام یوفون و تأسیسات آن را به آتش کشیده و منهدم کردند.

وی در پایان بر تداوم حملات علیه نیروهای پاکستانی و تأسیسات دولتی تا زمان دستیابی به آزادی کامل بلوچستان تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1