خبر فوری

 
تحصن اهالی پاراچنار در اعتراض به شهادت 7 معلم شیعه توسط عناصر ناشناس
کد خبر :1233039659

13:09 1402/02/15


برچسب ها : ایالت خیبر پختون خوا, پاراچنار, تکفیری, حادثه تروریستی, شهرستان کرم, شیعه, شیعیان پاکستان, لشکر جنگوی, لشکر جهنگوی, کشتار شیعیان,

اهالی شهر شیعه نشین پاراچنار پاکستان در اعتراض به قتل 7 تن از اساتید شیعه توسط عناصر تروریستی تکفیری در مقابل باشگاه مطبوعاتی پاراچنار به تحصن پرداختند.


پاراچنار: به گزارش راز نیوز| اهالی شهر شیعه نشین پاراچنار پاکستان در اعتراض به قتل 7 تن از اساتید شیعه توسط عناصر تروریستی تکفیری در مقابل باشگاه مطبوعاتی پاراچنار به تحصن پرداختند.

به گزارش منابع آگاه محلی، در پی وقوع حادثه قتل وحشیانه 7 معلم بی گناه شیعه در منطقه تری منگل شهر پاراچنار واقع در شهرستان کُرم ایالت خیبر پختون خوا شیعیان این شهر به همراه اعضای کانون صنفی معلمان شهرستان کُرم به تحصن و اعتراض پرداختند.

این تحصن که از شب گذشته در مقابل باشگاه مطبوعاتی شهر پاراچنار آغاز شده است با حضور گسترده معلمان از نقاط مختلف شهرستان کُرم، رهبران سیاسی، فعالان مدنی و شهروندان عادی برگزار گردید.

تعدادی از معلمان به نمایندگی از معترضان در جمع شرکت کنندگان در این تحصن اظهار داشتند: مسئولان امر تلاش دارند با پنهان نگاه داشتن حقایق، این حادثه تروریستی را به عنوان یک درگیری در اثر اختلافات بر سر مالکیت زمین در رسانه‌ها جلوه دهند که امری تأسف‌آور است.

هدایت کنندگان این تحصن در اظهارات خود از تعطیلی تمامی مراکز آموزش خصوصی و دولتی تا زمان دستگیری عاملان این حادثه تروریستی خبر دادند.

از سوی دیگر پیکرهای پاک شهدای حادثه تروریستی تری منگل، امروز در حسینیه مرکزی شهر پاراچنار پس از غسل دادن کفن پوشانده شده و نماز میت بر آنان ادا گردید.

با فراخوان انجمن حسینیه مرکزی پاراچنار تمامی فعالیت‌های تجاری و کسب و کار در سطح شهر به حالت تعلیق درآمده است و تمامی اهالی شهر با تعطیلی فعالیت‌های روزمره خود مراتب همبستگی و اعتراض شدید خود به این اقدام تروریستی را ابراز داشتند.

نماز میت بر پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی روز گذشته پس از اقامه فریضه جمعه، با حضور خیل کثیری از شیعیان و اهالی پاراچنار برگزار گردید و پس از آن تظاهرات کنندگان همراه با پیکر شهدا به سمت باشگاه مطبوعاتی پاراچنار حرکت نمودند.

در این تظاهرات حجت الاسلام اخلاق حسین شریعتی، اقبال حسین معلم سرشناس و قدیمی منطقه و حجت الاسلام واجد حسین طی اظهاراتی اعلام داشتند: حادثه تروریستی تری منگل تحت یک نقشه از پیش طراحی شده صورت گرفته است و هدف از آن به خاک و خون کشیدن منطقه است.

آنان گفتند: پس از قتل اساتید در تری منگل، بر اساس یک طرح منظم یک راننده اهل سنت در منطقه نورکی به قتل رسید، اهل سنت برادران ما هستند و ما هیچگونه خصومت و دشمنی با آنان نداریم و ما دشمنان خود را به خوبی می شناسیم.

آنان با ابراز تاسف نسبت به گمانه زنی های صورت گرفته توسط برخی از مقامات مبنی بر تررویستی نبودن این حادثه افزودند: برخی از مسئولان تلاش دارند زاویه این واقعه را تغییر داده و حقایق را وارونه جلوه دهند که بسیار قابل تاسف است، این اساتید در هیچگونه مناقشه بر سر اراضی دخیل نبوده و از مدت ها در مدرسه تری منگل مشغول انجام وظیفه بودند.

لازم به ذکر است عناصر مسلح ناشناس روز گذشته با یورش به مدرسه‌ای واقع در منطقه تری منگل شهر پاراچنار هفت تن از اساتید شیعه مسئول برگزاری امتحانات را به رگبار بسته و آنان را به شهادت رساندند.

به دنبال وقوع این حادثه تلخ و وحشیانه بیشتر نقاط شهرستان کُرم ایالت خیبر پختون خوا شاهد برگزاری تظاهرات بوده و تمامی مسیرهای رفت و آمد در این شهرستان مسدود گردید، همچنین به تمامی بیمارستان وضعیت اورژانسی اعلام گردید و دسترسی به سرویس اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه نیز قطع شد.

همچنین نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی طی بیانیه‌های جداگانه‌ای این اقدام وحشیانه را محکوم نموده و اعلام داشتند تمامی فعالیت آموزش تا زمان آغاز تحقیقات در این باره و شناسایی و مجازات عاملان این حادثه تعلیق خواهد شد.

بخوانید: ایجاد درگیری مذهبی توسط دست های پنهان تروریسم در پاراچنار
 

ارسال نظر

 
1