خبر فوری

 
رایزنی مقامات پاکستان و ترکیه پیرامون روابط دوجانبه
کد خبر :1230945135

12:55 1403/03/18


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس مجلس ایالتی پنجاب, سفیر ترکیه, فرماندار ایالت پنجاب, لاهور, مهمت باچاجی,

مقامات پاکستان و ترکیه در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و سطح همکاری های موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


لاهور: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و ترکیه در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و سطح همکاری های موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق جزئیات اعلام شده، مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد ظهر امروز جمعه با ملک محمد خان رئیس مجلس محلی ایالت پنجاب و جانشین فرماندار این ایالت در خانه فرمانداری ایالت پنجاب در لاهور به دیدار و رایزنی پرداخت.

در این دیدار که درمش باشتو سرکنسول ترکیه در لاهور و دیگر مقامات عالی رتبه از دو کشور حضور داشتند، دو طرف در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، آموزش، فرهنگ و غیره توافق نمودند.

ملک محمد احمد خان در این دیدار با بیان اینکه پاکستان و ترکیه دارای پیوندهای مشترک برادرانه تاریخی، مذهبی و فرهنگی هستند افزود: روابط دوستانه و برادرانه ای میان ملت های دو کشور موجود است و دو کشور همواره در برهه های حساس و دشوار تاریخی در کنار یکدیگر حضور داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری اقتصادی و روابط مردمی به تعمیق بیش از پیش مناسبات دوجانبه میان دو کشور کمک خواهد کرد. ما خواهان استفاده از تجربیات ترکیه در زمینه مدیریت پسماند جامد، زیرساخت ها و بهداشت هستیم.

وی با دعوت از سرمایه گذاران ترکیه برای حضور و مشارکت در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی پاکستان افزود: ما در حال تسهیل روند سرمایه گذاری خارجی در پاکستان از طریق ایجاد پنجره واحد در شورای سرمایه گذاری خصوصی اقتصادی هستیم و اعضای جامعه بازرگانان ترکیه ای می توانند از تسهیلات موجود در این زمینه بهره مند گردند.

در ادامه این دیدار سفیر ترکیه انتخاب پاکستان به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را به جانشین فرماندار ایالت پنجاب تبریک گفت.

وی اظهار داشت: ترکیه پیشرفت های صورت گرفته از سوی پاکستان در عرصه های مختلف زندگی و اصلاحات صورت گرفته در بخش های گوناگون را بسیار حائز اهمیت می داند و ما مصمم به افزایش حجم تجارت دوجانبه خود با پاکستان هستیم.

ارسال نظر

 
1