خبر فوری

 
 
رئیس مجلس سنای پاکستان: روابط عالی بین پاکستان و برونئی دارالسلام ریشه در ارزش های مشترک و همکاری متقابل دارد
کد خبر :1229438836

13:30 1402/08/11


برچسب ها : پاکستان و برونئی, پاکستان و فلسطین, جامو و کشمیر, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, غزه, محمد صادق سنجرانی, کمیساریای عالی برونئی,

سرهنگ بازنشسته پنگیران حاجی کمال باشاه بن پنگیران حاجی احمد کمیساریای عالی برونئی دارالسلام در اسلام آباد با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سرهنگ بازنشسته پنگیران حاجی کمال باشاه بن پنگیران حاجی احمد کمیساریای عالی برونئی دارالسلام در اسلام آباد، امروز پنجشنبه 11 آبان با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا دیدار کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن تبریک به کمیساریای عالی برونئی دارالسلام بابت تصدی وی در این سمت، برای وی آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدوارم در زمان تصدی شما روابط میان دو کشور بیش از پیش تقویت خواهند یافت.

سنجرانی با برجسته سازی روابط عالی بین پاکستان و برونئی دارالسلام، اظهار داشت که روابط عالی بین پاکستان و برونئی دارالسلام ریشه در ارزش های مشترک مذهبی و همکاری متقابل دارد و خواستار ارتقای بیشتر مراودات دوجانبه با برونئی دارالسلام در بخش های مختلف از جمله تجارت، بازرگانی، سرمایه گذاری و اقتصاد، هستیم.

وی با اشاره به این امر که پاکستان درحال اجرای سیاست های سرمایه گذاری دوست می باشد اظهار داشت: امیدواریم سرمایه گذاران برونئی دارالسلام سرمایه گذاری در بخش های انرژی، کشاورزی، آموزش و سایر زمینه های پاکستان را مورد توجه قرار خواهند داد.

محمدصادق سنجرانی گفت: روابط اعتماد عمیقی بین دو کشور برادر در بسیاری از موضوعات از جمله اسلام هراسی، همکاری در سازمان همکاری اسلامی و مسائل مربوط به صلح جهانی وجود دارد. وی بر لزوم همکاری های دوجانبه در بخش کشاورزی برای افزایش بهره وری از طریق استفاده بهینه از منابع کمیاب آب و به کارگیری فناوری روز تاکید کرد و افزود: فرصت های سرمایه گذاری گسترده ای در پاکستان وجود دارد و بازرگانان و سرمایه گذاران دو کشور از ظرفیت موجود بهره مند شوند. با اتخاذ استراتژی موثر در بخش های اقتصادی می توان آن را بهبود بخشید.

وی همچنین پیرامون تحولات نگران کننده فعلی و نقض صریح حقوق بشر در جامو و کشمیر و فلسطین صحبت کرد و تصریح داشت: قدرت های جهانی باید نسبت به این دو موضوع نقش خود را ایفا کنند. امت اسلامی باید برای پایان دادن به ظلم و جنایات جاری در کشمیر اشغالی و فلسطین، یک برنامه اقدام مشترک اتخاذ کند.

کمیساریای عالی برونئی دارالسلام گفت: کشورش مایل به افزایش روابط دوجانبه با پاکستان است و تلاش پاکستان برای صلح در منطقه قابل ستایش می باشد.

ارسال نظر

 
1