خبر فوری

 
میراث تمدن گانهارا موضوع گفتگوی هیأت اتاق بازرگانی بانکوک با فرماندار خیبر پختون خوا
کد خبر :12271904

10:33 1403/06/11


برچسب ها : بانکوک, پاکستان و تایلند, پیشاور, تجارت, فرماندار خیبرپختون خوا, فیصل کریم کندی, گردشگری,

سهیل کوثر پاکستانی الاصل و مدیر اجرایی اتاق بازرگانی بانکوک (پایتخت تایلند) با فیصل کریم کندی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا دیدار کرد .


پیشاور: به گزارش راز نیوز| سهیل کوثر پاکستانی الاصل و مدیر اجرایی اتاق بازرگانی بانکوک (پایتخت تایلند)  روز شنبه با فیصل کریم کندی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا دیدار کرد که در این بین در مورد تبادل هیأت ها جهت تقویت مناسبات فرهنگی و تجاری بین پاکستان و تایلند و میراث تمدن گانهارا، گفتگو انجام گرفت.

فرماندار در این نشست ضمن ارائه توضیحات مفصلی از میراث مهم تمدن گندهارا در خیبر پختون خوا، با تاکید بر این موضوع که این تمدن نه تنها بخش مهمی از پاکستان بلکه یک میراث فرهنگی جهانی است، افزود: پیشاور، سوات و دیره اسماعیل خان در ایالت از مراکز تمدن های باستانی پاکستان به شمار می روند.

وی بر اهمیت ترویج گردشگری مذهبی در ایالت برای نمایش میراث آن به جهانیان تاکید کرد و گفت که این یک اولویت کلیدی برای او است.

این نشست همچنین میراث فرهنگی باستانی و مکان‌ های تاریخی ایالت را با تمرکز ویژه بر بقایای تمدن گندهارا مرتبط با بودیسم پوشش داد.

فرماندار خاطرنشان کرد که خیبر پختون خوا اماکن متعددی دارد که برای بودایی ‌ها اهمیت مذهبی دارند. دو طرف در مورد تبادل هیأت های بین دو کشور به ویژه در سطح استانی به منظور تقویت روابط فرهنگی و تجاری بین پاکستان و تایلند گفتگو کردند.

فرماندار پیشنهاد کرد که رهبران مذهبی تایلند از پیشاور بازدید کنند تا مکان‌ های تاریخی بودایی و آثار باستانی گانهارا را کاوش کنند و تاجران نیز برای سرمایه‌گذاری‌ های بالقوه از آن بازدید کنند.

سهیل کوثر ضمن موافقت با اظهارات کلیدی فرماندار و تجلیل از بصیرت وی، اظهار داشت: این اقدامات موجب تقویت روابط دو کشور و ارتقای روابط فرهنگی می شود. وی تاکید کرد که علاقه قابل توجهی در میان مردم تایلند به میراث فرهنگی خیبر پختون خوا وجود دارد و چنین تبادلاتی می تواند گردشگری بین دو کشور را تقویت کند.

سهیل کوثر همچنین از فرماندار برای بازدید از تایلند دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1