خبر فوری

 
 
درخواست دهلی‌نو از پکن برای خروج نیروهای چینی از مرز هیمالیا
کد خبر :1219185566

15:58 1402/02/08


برچسب ها : ارتش چین, ارتش هند, درگیری مرزی, دهلی نو, مرز هند و چین, نیروهای مرزبانی چین, نیروهای مرزبانی هند, هند و چین, وزیر دفاع چین, وزیر دفاع هند,

راجنات سینگ وزیر دفاع هند طی دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای خواستار خروج نیروهای مستقر در مرز هیمالیا شد.


دهلی‌نو: به گزارش راز نیوز| راجنات سینگ وزیر دفاع هند طی دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای خواستار خروج نیروهای مستقر در مرز هیمالیا شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ژنرال لی شانگفو وزیر دفاع چین که به منظور شرکت در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در دهلی‌نو حضور دارد ظهر جمعه پیش از برگزاری این نشست با راجنات سینگ همتای هندی خود دیدار و گفتگو نمود.

طبق بیانیه وزارت دفاع هند، راجنات سینگ وزیر دفاع در این گفتگوها صراحتاً مواضع دهلی‌نو را به مقام چینی ابلاغ نموده است.

در این بیانیه آمده است: وزیر دفاع در این دیدار موضوع نقض توافقنامه‌ها که منجر به ایجاد تنش در روابط دو کشور شده است را مطرح نمود و گفت: فراخواندن نیروهای مستقر در مرز تنها راهکار کاهش تنش خواهد بود.

از سوی دیگر ژنرال لی شانگفو وزیر دفاع چین نیز طی بیانیه‌ای وضعیت امنیت و ثبات در مرزها را عالی و قابل قبول توصیف نمود و گفت: ما معتقدیم دو طرف برای توسعه اعتماد متقابل می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

لازم به ذکر است هند و چین دارای 3500 کیلومتر مرز مشترک در شمال هستند و مناقشات میان دو کشور در این خط مرزی از چندین دهه ادامه دارد.

چین مدعی مالکیت تمامی ایالت آروناچال پرادش واقع در شمال شرقی هند به عنوان بخشی از منطقه تبت است و دو کشور شاهد درگیری در سال 1962 در این منطقه بودند.

پکن و دهلی‌نو همواره یکدیگر را متهم به تلاش برای تصرف خط کنترل واقعی متهم می‌کنند.

ناگفته نماند در ژوئن سال 2020 میلادی نیز درگیری شدیدی میان هند و چین در مرز هیمالیا صورت گرفته بود که در نتیجه آن 20 نظامی هند به همراه 4 نظامی چینی کشته شدند.

پس از این درگیری‌ها نیروهای کمکی از سوی دو کشور در این مرز مستقر شدند و تاکنون 18 دور از مذاکرات صلح میان مقامات عالی رتبه دو کشور برگزار شده است.

پس از درگیری میان نیروهای هندی و چینی در مرزهای لداخ و تبت در سال 2020 میلادی روابط دو کشور با تنش همراه بوده و استقرار نیروهای کمکی نیز این مشکلات را دوچندان نموده است.

ارسال نظر

 
1