خبر فوری

 
 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری ICJ درباره "پیامد های حقوقی ناشی از سیاست ها و عملکرد های اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی" را مورد استقبال قرار داد.

دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی تأکید کرده هیچگونه تغییر بافتی را که اسرائیل از سال 1967 در فلسطین از جمله قدس شرقی ایجاد کرده به رسمیت نمی‌شناسد و همه کشور‌ها باید با سازمان ملل برای کمک به ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است که حکم دیوان بین‌المللی دادگستری به وضوح نشان می‌دهد که سیاست‌ ها و اقدامات غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین، ناقض تعهد اسرائیل برای احترام به حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است و اسرائیل موظف است ضمن پایان دادن به اشغال غیرقانونی خود، فعالیت های غیرقانونی شهرک سازی را متوقف و برای جبران خسارت وارده اقدام کند.

گفتنی است پاکستان در جلسه رسیدگی ژوئیه 2023 میلادی دادخواست کتبی را ارائه کرده بود. پاکستان همچنین در جلسه ی برگزار شده در ماه فوریه 2024 میلادی در مورد این پرونده نیز شرکت کرده و بر حمایت قاطع و تزلزل ناپذیر خود از حق تعیین سرنوشت فلسطینیان تاکید کرد؛ اسلام‌آباد همچنین بر غیرقانونی بودن اشغالگری اسرائیل نیز تاکید کرده بود.

وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه ی متن این پیام ضمن درخواست اجرای فوری حکم دیوان بین‌المللی ، اظهار کرد که امیدواریم این حکم گام مهمی در جهت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، تحقق حق مسلم فلسطینی ها در تعیین سرنوشت و ایجاد کشوری پایدار، امن و مستقل فلسطین بر اساس مرزهای پیش از 1967 میلادی و به پایتختی قدس شریف منجر گردد.

ارسال نظر

 
1