خبر فوری

 
گسترش حوزه فعالیت های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان
کد خبر :1218397107

11:22 1402/03/24


برچسب ها : الحاق, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریستی, ژوب, قلات, کراچی,

بیانیه اخیر تحریک طالبان در خصوص ایجاد یک بخش عملیاتی اداری جدید در ایالت بلوچستان و از طرفی دیوار نویسی های این سازمان ممنوعه در کراچی، نشان دهنده گسترش و تشدید فعالیت این گروه تروریستی در پاکستان است...


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در تازه ترین بیانیه خود از تشکیل یک واحد اداری عملیاتی جدید در مناطق قلات و مکران ایالت بلوچستان با عنوان "ولایت بلوچستان" خبر داد. پیش از این ولایت ژوب تنها اداره عملیاتی اداری بود.

براساس بیانیه، شاهین بلوچ به عنوان فرماندار این ولایت جدید منصوب شد. در دسامبر 2022 میلادی یک گروه محلی جهادی بلوچ به رهبری مزار بلوچ از منطقه مکران بلوچستان به TTP پیوسته بود.

اخیراً دو گروه دیگر از قلات و کویته در آوریل 2023 به رهبری اکرم بلوچ و عاصم بلوچ به TTP پیوسته بودند و در مجموع، از سال 2022، چهار گروه مختلف از بلوچستان به TTP پیوسته اند.

از طرفی تصاویری از دیوار نویسی شاخه عمر حیات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در کلانشهر کراچی منتشر شده است که این امر نشان دهنده گسترش و تشدید بیشتر فعالیت های این سازمان ممنوعه در پاکستان می باشد.

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با جذب گروه های کوچک و همسو کردن آنها با خود در تلاش برای آغاز جنگ گسترده علیه پاکستان همچون طالبان در افغانستان و در نهایت اشغال پاکستان است. این گروه اخیرا به منظور همسو کردن افکار مردم، در گزارش های مختلفی مدعی شده است که تلفات غیرنظامیان در عملیات های ضد نیروهای امنیتی پاکستانی این گروه، به صفر رسیده است.

تی تی پی همچنین برای جذب اذهان مردم از اوضاع نابسامان اقتصادی و سیاسی پاکستان نیز نهایت بهره را برده و از آن در تبلیغات ضد دولتی خود استفاده می کند تا بتواند نیروی بیشتری جذب و مردم را با خود همراه کند.

ارسال نظر

 
1