خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا پیرامون ویرانی‌های ناشی از سیل و بازسازی مناطق آسیب دیده
کد خبر :1218333913

09:32 1401/09/30


برچسب ها : آنتونی بلینکن, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, واشنگتن, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در دیدار با یکدیگر به بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه در زمینه‌های گوناگون پرداختند و بر توسعه روابط و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور تأکید ورزیدند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در دیدار با یکدیگر به بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه در زمینه‌های گوناگون پرداختند و بر توسعه روابط و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور تأکید ورزیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در آمریکا به سر می‌برد در ادامه رایزنی‌های سیاسی خود با مقامات کشورهای مختلف روز گذشته با سفر به واشنگتن با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص ویرانی‌های گسترده در نتیجه سیل سهمگین اخیر در پاکستان و نیز اقدامات صورت گرفته و در حال انجام جهت بازسازی مناطق آسیب دیده به بحث و گفتگو پرداختند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با ابراز تأسف نسبت به تلفات جانی در حوادث تروریستی اخیر در پاکستان بر عزم و حمایت واشنگتن از اسلام آباد در جنگ علیه تروریسم تأکید کرد.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار از دولت آمریکا بابت ارائه کمک 97 میلیون دلاری برای سیل زدگان پاکستانی تقدیر و تشکر نمود و گفت: دو کشور همکاری‌های نزدیک خود را در بازسازی زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر در پاکستان ادامه خواهند داد.

وی افزود: همکاری‌های دو کشور در جهت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و نیز توسعه روابط دوجانبه تداوم خواهد داشت.

 

ارسال نظر

 
1