خبر فوری

 
دیدار سفیر فرانسه در اسلام آباد با وزیر امور مذهبی پاکستان
کد خبر :1218333004

16:00 1402/09/29


برچسب ها : اسلام آباد, افراط گرایی, پاکستان و فرانسه, دولت فدرال پاکستان, سفیر فرانسه, وزیر امور مذهبی پاکستان,

نیکولس گیله سفیر فرانسه در اسلام آباد روز سه شنبه با انیق احمد وزیر امور مذهبی دولت فدرال اسلام آباد دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیکولس گیله سفیر فرانسه در اسلام آباد روز سه شنبه با انیق احمد وزیر امور مذهبی دولت فدرال اسلام آباد دیدار و گفتگو نمود.

وزیر امور مذهبی پاکستان در این دیدار اظهار داشت: گفتگوی بین ادیان مهمترین نیاز کنونی جامعه جهانی است، این مبارزه نه جنگ تمدنها بلکه جنگ جاهلیت است، شرایط زمان تمرکز بر صلح و دوستی را می طلبد.

در این دیدار نسبت به توسعه همکاری ها در جهت گسترش هماهنگی بین الادیان برای پایان افراط گرایی و خشونت توافق گردید و ضمن محکوم نمودن جنایت های ضد بشری در منطقه فلسطین بر لزوم حل پایدار مسئله فلسطین و پایان این جانیت ها نیز تاکید شد.

وزیر امور مذهبی پاکستان طی سخنانی در این دیدار خاطرنشان کرد: بمباران و آزار غیرنظامیان بی گناه و کودکان بی گناه در بیمارستان ها، اردوگاه های پناهندگان، مدارس و اماکن مذهبی در جهان متمدن سابقه نداشته است.

در ادامه این دیدار دو طرف توافق نمودند تکریم، اعتماد و تسهیلات لازم برای تمامی اقلیت های موجود در جهان فراهم گردد.

سفیر فرانسه نیز در این دیدار ابراز داشت: نسل جدید باید نسبت به همبستگی و نوع دوستی با دیگران علی رغم تفاوت های مذهبی آموزش ببینند. جنبش های مختلف افراط گرایی در دنیا باعث گسترش خشونت و عدم بردباری شده اند.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته برای اعزام هیئت های دولتی و مذهبی به جرانواله پس از وقوع درگیری میان مسلمانان و مسیحیان و اعلام برائت هیئت های اعزامی از اقدامات افراط گرایان مسلمان در تمام جهان مورد تمجید و تشویق قرار گرفته است.

ارسال نظر

 
1