خبر فوری

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای اعلام کرد: شبه نظامیان بلوچ 4 عملیات را علیه سربازان ارتش پاکستان و مراسمات جشن 14 اوت (روز آزادی پاکستان) در مناطق مختلف ایالت بلوچستان، انجام دادند.

شبه نظامیان جبهه آزادی بخش بلوچستان در مرحله اول شامگاه سه شنبه 23 مرداد (13 اوت) با سلاح های مدرن و سنگین از دو طرف به اردوگاه ارتش پاکستان در منطقه مالار شهرستان آواران حمله کردند که در نتیجه آن، سه تن از نیروهای ارتش کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی پس از حمله شبه نظامیان بلوچ اقدام به تیراندازی کردند که بر اثر ان عبدالخالق فرزند دوست محمد کشته شد.

در حمله دوم، ساعت سه همان روز شبه نظامیان بلوچ با سلاح نارنجک انداز به پاسگاه ارتش پاکستان در جاده گزی شهرستان خاران حمله کردند، در این حمله ارتش پاکستان متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شد.

عوامل جبهه آزادی بخش بلوچستان عملیات سوم خود را علیه پست ارتش پاکستان در منطقه قلم شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان با استفاده از بمب دست ساز انجام دادند، شبه نظامیان بلوچ زمانی حمله کردند که خودروی ارتش دشمن پارک شده بود و دو افسر جلوی خودرو ایستاده بودند و هر دو بر اثر انفجار بمب مجروح شدند.

در پایان نیز ستیزه جویان بلوچ در اقدامی دیگر مراسم جشن روز آزادی پاکستان (14 اوت) را که در استادیوم دبیرستانی واقع در شهر بارکهان در حال برگزاری بود را با استفاده از بمب دست ساز مورد حمله قرار دادند.

در این باره سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه خود افزود: ملت بلوچ از دشمنان خود آگاه است و ملت بلوچ مصمم است با همراهی با نهضت آزادی از دشمن خود انتقام همه جنایات را بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت این چهار حمله را بر عهده می گیرد و حملات ما تا آزادی سرزمین بلوچستان ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

 
1