خبر فوری

 
مرجوع شدن لایحه ناموس صحابه با درج ملاحظات توسط رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1216957323

12:24 1402/05/31


برچسب ها : اسلام آباد, افراد تکفیری, پاکستان, شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, لایحه,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان ضمن اعتراض به لایحه اصلاحی "ناموس صحابه" ، لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری 2023 را با درج اعتراضات و ایراد ها مرجوع کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس گزارشی که از سوی منابع خبری پاکستان منتشر شده است، دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور ضمن اعتراض به لایحه اصلاحی قانون توهین به اصحاب پیامبر و امهات المومنین با عنوان "ناموس صحابه" ، لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری 2023 را با درج اعتراضات و ایراد ها مرجوع کرد.

بخوانید: تصویب شتابزده لایحه ناموس صحابه، گدایی سیاستمداران نون لیگ جهت دریافت آراء

براساس گزارش، رئیس جمهور دکتر عارف علوی به بند 298 الف لایحه اصلاحیه CRPC اعتراض کرده است، لایحه اصلاحیه CRPC جزو 13 لایحه ای است که توسط رئیس جمهور به مجلس بازگردانده شده اند. دکتر عارف علوی به دو مورد از سه اصلاحیه مندرج در این لایحه شامل جرم غیرقابل وثیقه و اختیارات پلیس در خصوص دستگیری بدون مجوز اعتراض کرده و گفته است که اختیارات سپرده شده به پلیس خارج از حیطه اختیارات آن می باشند و از طرفی احتمال سوء استفاده از این اختیارات در راستای اهداف شوم نیز وجود دارد. گفته می شود که رئیس جمهور افزایش مدت زمان زندان از سه به 10 سال را مورد اعتراض خود قرار نداده است.

خبرگزاری ایکسپریس مدعی شد که براساس اسنادی که این خبرگزاری به آن دسترسی پیدا کرده است، رئیس جمهور اعتراض کرد که ممکن است از اختیاراتی که در این لایحه داده شده برای اهداف نادرست استفاده شود، بیم سوء استفاده از این لایحه علیه شهروندان بی گناه وجود دارد، مجلس باید به سوء استفاده از اختیارات در لایحه پیشنهادی توجه کند.

بخوانید: گردهمایی باشکوه شیعیان پاکستان علیه لایحه جنجالی تحت حمایت عناصر تکفیری

لازم به ذکر است لایحه تشدید مجازات های مربوط به توهین به صحابه 27 دی ماه به تصویب مجلس شورای ملی و 18 مرداد به تصویب مجلس سنا رسید و برای تصویب توسط رئیس جمهور و دادن هویت قانونی به این لایحه جنجالی، به دکتر عارف علوی ارسال شده بود.

ناگفته نماند که بسیاری از عناصر تکفیری چون محمد احمد لدهیانوی و دیگر همفکران وی در جلسات برگزار شده پس از تصویب در مجلس سنا به منظور خوشحالی و برگزاری مراسمات جشن، افشا کرده اند که این لایحه جدای از مجلس ملی و سنا، تحت پشتیبانی و حمایت نهادهای امنیتی نیز قرار داشت و ما این لایحه را ارائه کرده بودیم.

ناگفته نماند که عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه از دیرباز به دنبال متوقف کردن برگزاری مراسمات شیعه در سراسر پاکستان می باشند که پیش از انجام این اقدام از بستر قانون، با حملات مسلحانه و غیر مسلحانه به دسته های عزاداری و مراسمات روضه، سعی در متوقف نمودن آن داشتند. اما این بار تلاش دارند تا از بستر قانون و دادن رنگ و لعاب زیبا به این لایحه با عنوان ناموس صحابه یا لایحه تشدید مجازات توهین به اصحاب پیامبر، در حقیقت از آن به عنوان سلاحی علیه شیعیان پاکستان استفاده و در تشدید سرکوب این جامعه بکار گیرند.

رهبران شیعه پاکستان در گردهمایی باشکوه برگزار شده در اسلام آباد، ضمن انتقاد از این لایحه، گفته بودند که از بستر عزاداری سیدالشهداء علیه السلام هیچگونه توهینی به اصحاب پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم صورت نمی گیرد و تنها تاریخی بیان می شود که در کتب عامه وجود دارند، اگر این افراد واقعا به دنبال مجازات افراد هتاک هستند ابتدا باید کتب تاریخی خود را به آتش کشیده و مولفان آن را مجازات کنند.

بخوانید: طاهر محمود اشرفی: لایحه ناموس صحابه آن زمانی که به شخصی از گروه خاصی نسبت داده شد، مورد مناقشه قرار گرفت

از طرفی بازگرداندن این لایحه جنجالی توسط رئیس جمهور پاکستان به مجلس، خشم عناصر تکفیری پاکستان را برانگیخته و موجب شد تا ترند #دشمن_صحابہ_عارف_علوی را در رسانه ایکس کلید بزنند.

ارسال نظر

 
1