خبر فوری

 
توافق پاکستان و آمریکا برای مبارزه با تروریسم در منطقه
کد خبر :1215938404

14:12 1403/02/25


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, توافق, داعش خراسان, مبارزه با تروریسم, مذاکرات, واشنگتن, وزارت امور خارجه آمریکا, وزارت امور خارجه پاکستان,

مذاکرات میان پاکستان و ایالات متحده آمریکا با موضوع همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم در واشنگتن به پایان رسید.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | مذاکرات میان پاکستان و ایالات متحده آمریکا با موضوع همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم در واشنگتن به پایان رسید.

بر اساس جزئیات، مذاکرات ضد تروریسم به ریاست سید حیدر شاه دستیار وزیر امور خارجه پاکستان و الیزابت ریچارد هماهنگ کننده وزارت امور خارجه آمریکا برای مبارزه با تروریسم در واشنگتن برگزار شد.

گفتگوی ضد تروریسم ایالات متحده آمریکا و پاکستان نشان دهنده مشارکت دو کشور در سطح منطقه ای و جهانی است.

پاکستان و آمریکا در اعلامیه مشترک خود بیان کردند: پاکستان و آمریکا با چالش هایی مانند گروه های تروریستی تحریک طالبان و داعش خراسان روبرو هستند.

همچنین گفتگوی ضد تروریسم پاکستان و ایالات متحده آمریکا بر مبارزه با تروریسم و ​​موضوعات مورد علاقه دوجانبه متمرکز بود.

مقامات دو کشور بر لزوم همکاری بیشتر در زمینه های مبارزه با تروریسم، ظرفیت سازی، و به اشتراک گذاری تخصص فنی و تجربه ها تأکید کردند و موضوعات مهمی همچون زیرساخت‌ها و آموزش‌های امنیتی مرزی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایالات متحده آمریکا از آغاز گفتگو در سال 2023 در حال آموزش 300 پلیس پاکستانی و نیروهای پاسخگوی خط مقدم مرزی می باشد.

در اعلامیه مشترک پاکستان و آمریکا آمده است: مشارکت برای مقابله با سازمان های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان و داعش خراسان باعث ارتقای امنیت در منطقه می شود.

همچنین همکاری ضد تروریستی پاکستان و آمریکا به عنوان یک الگوی عالی برای مقابله با تهدیدات تروریسم چند ملیتی خواهد بود.

پاکستان و ایالات متحده آمریکا همچنین توافق کردند که ارتباطات در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​همکاری در کشف و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز را افزایش دهند.

ارسال نظر

 
1