خبر فوری

 
 
دیدار وزیر خارجه ایران با راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان
کد خبر :1215935276

14:34 1402/05/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, دکتر حسین امیرعبداللهیان, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, وزیر امور خارجه ایران,

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان طی سفر به این کشور با رئیس مجلس ملی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان طی سفر به این کشور با رئیس مجلس ملی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیئت بلندپایه سیاسی-اقتصادی به اسلام آباد رفته است، روز پنجشنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار به بررسی سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون پرداخته و نسبت به تعمیق و توسعه مناسبات و ارتقای روابط دوجانبه در بخش‌های مورد علاقه توافق کردند.

رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر خارجه ایران و هیئت عالی رتبه همراه اظهار داشت: پاکستان و ایران دارای پیوند مذهبی، برادری، فرهنگی و تاریخی هستند و ما قدردان احساسات و عواطف صادقانه برادران ایرانی خود نسبت به پاکستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران با مقاومت به مبارزه با مشکلات پرداخت، ازسرگیری روابط دوستانه و برادرانه میان ایران و عربستان سعودی را ارج می‌نهیم، خداوند منابع گسترده انرژی را به ایران اعطا کرده است و پاکستان نیازمند به استفاده از منابع ایران است.

راجا پرویز اشرف با تأکید بر اهمیت و جایگاه روابط با ایران برای اسلام آباد تصریح کرد: ما خواهان توسعه تجارت دوجانبه خود با ایران هستیم، برقراری روابط دوستانه با ایران از نخستین اولویت‌های ماست.

در ادامه این دیدار دو طرف نسبت به تقویت بیشتر روابط نزدیکی پارلمانی میان دو کشور توافق نمودند.

رئیس مجلس ملی پاکستان در این خصوص ابراز داشت: روابط پارلمانی می‌تواند نقش بسزایی بر تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه داشته باشد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توسعه همکاری‌های میان دو کشور در بخش اقتصادی و تجاری گفت: گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران می‌تواند به نزدیک شدن دو کشور و توسعه روابط دوجانبه کمک نماید.

راجا پرویز اشرف در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار از دولت جمهوری اسلامی ایران برای بهبود امکانات ارائه شده به زائرین پاکستان تقدیر نمود.

در ادامه این دیدار دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران با تأکید بر اهمیت و جایگاه روابط با پاکستان برای ایران گفت: ایران پاکستان را خانه دوم خود می‌داند و دولت ایران خواهان توسعه همکاری با پاکستان در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی است.

وی با محکوم نمودن حوادث اخیر تروریستی در پاکستان و ابراز تأسف عمیق نسبت به تلفات جانی ناشی از این حوادث افزود: دولت و ملت ایران در سوگ مردم پاکستان سهیم هستند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با تأکید بر اهمیت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تصریح کرد: این پروژه در راستای منافع مردم دو کشور است و تهران خواستار تکمیل فوری این پروژه است.

ارسال نظر

 
1