خبر فوری

 
سفیر اتحادیه اروپا با وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا دیدار کرد
کد خبر :1213840228

10:01 1403/04/05


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, پیشاور, تامین مالی, دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا, دکتر رینا کوئنکا, سفیر اتحادیه اروپا, علی امین خان گنداپور, وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا, کمک مالی,

علی امین گنداپور وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا: خواستار همکاری اتحادیه اروپا جهت توسعه زیرساخت ها و تامین مشاغل در مناطق الحاقی به ایالت با هدف خاتمه ی ناامنی در این مناطق، می باشیم.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| خانم رینا کیونکا سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان امروز با علی امین گنداپور وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا دیدار کرد.

در این نشست در مورد پروژه های جاری رفاه عمومی با مشارکت اتحادیه اروپا در ایالت، صحبت شد.

در این بین به همراه ندیم اسلم چودری معاون وزیر ارشد، دیگر مقامات ذیربط نیز حضور داشتند.

وزیر ارشد با تشکر از اتحادیه اروپا بابت حمایت در پروژه های بهبود و رفاه عمومی در ایالت خیبر پختون خوا، خاطر نشان کرد که پروژه CDLD که با همکاری اتحادیه در دست اجرا است، برای ایالت از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

علی امین گنداپور با تصریح بر اینکه این پروژه در بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی موثر است، متعهد به هرگونه همکاری لازم از سوی دولت محلی برای اجرای کامل پروژه، شد و افزود: دولت فعلی در تلاش است تا از پتانسیل های برق آبی ایالت به طور کامل استفاده کند و علاوه بر این، انتقال به انرژی خورشیدی در قالب طرح های انرژی سبز از اولویت ‌های دولت می باشد. در حال کار بر روی مجهز کردن ساختمان های اداری و آموزشی به انرژی خورشیدی می باشیم. همچنین بودجه ای برای فراهم کردن سیستم پنل خورشیدی برای منازل اقشار کم درآمد اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد که دولت ایالت روی بهبود خدمات شهری و حل مشکلات اساسی سلامت، کار می کند. دولت ایالتی در خصوص این پروژه ها، نیازمند همکاری اداره های تامین کننده کمک های مالی اتحادیه اروپا، است. برای تامین منازل در مناطق قبایلی ملحق شده به ایالت برای افرادی که به طور موقت منازل خود را از دست داده اند نیز خواستار همکاری اداره های کمک کننده هستیم.

گنداپور خاطر نشان کرد: دولت محلی به طور ویژه متمرکز بر بازسازی زیرساخت ها و فراهم کردن زمینه های شغلی برای مردم است. می توان با توسعه زیرساخت ها و فراهم کردن مشاغل در مناطق الحاق شده به ایالت، به طور موثر ناامنی موجود در این مناطق را خاتمه بخشید.

ارسال نظر

 
1