خبر فوری

 
هیأت انگلیسی: عملکرد دولت فدرال پاکستان در راستای احیای اقتصاد ستودنی است
کد خبر :1202734241

13:17 1403/04/20


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, روابط دو جانبه, روابط دوجانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هیئت بریتانیایی,

هیأت انگلیسی به ریاست سر مایکل باربر در دیدار با نخست وزیر پاکستان، عملکرد دولت فدرال پاکستان در راستای احیای اقتصاد را مورد تمجید قرار داد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| هیأت انگلیسی به ریاست سر مایکل باربر کارشناس آموزشی انگلیس و رئیس سابق واحد تحویل نخست وزیر انگلیس با محمد شهباز شریف در ساختمان نخست وزیری دیدار کرد.

در این هیأت همچنین شخصیت های برجسته ای چون جو موئیر مدیر دفتر امور خارجه، توسعه و مشترک المنافع انگلیس و نوید عزیز و میت کلینسی مشاوران ارشد حکومتی، حضور داشتند.

هیأت در دیدار با نخست وزیر پاکستان، توسعه و پیشرفت پاکستان را توسعه و پیشرفت انگلیس عنوان کرد و اظهار کرد که انگلیس در هر زمینه ای کمک و همکاری لازم را با پاکستان خواهد داشت.

محمد شهباز شریف مناسبات فی‌مابین را تاریخی عنوان کرد که با گذشت زمان مستحکم تر می شوند؛ وی افزود: بریتانیا علاوه بر اینکه همکاری لازم در بخش های مختلف را با پاکستان انجام می دهد، این کشور را از شرکای کلیدی توصیف کرد و گفت: ما از بریتانیا سپاسگذار هستیم.

وی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون ابتکارات این دولت در زمینه احیای اقتصاد پاکستان، گفت: تمامی اداره های ملی دولتی در حال تحویل به بخش خصوصی می باشند. گام ‌هایی برای دیجیتالی کردن اقتصاد از جمله هیئت درآمد فدرال برداشته می‌شود، و سیاست "کوچک‌سازی" با حذف شرکت‌ هایی که عملکردی ندارند برای کاهش هزینه ‌های دولت دنبال می‌شود.

نخست وزیر افزود: اقداماتی برای افزایش صادرات و مالیات در حال انجام می باشند و پاکستان پتانسیل وافری در حوزه ی صادرات محصولات کشاورزی و فناوری اطلاعات دارد. یک سیستم "مدیریت وظیفه" برای ارزیابی عملکرد وزارتخانه های فدرال ایجاد شده است.

سر مایکل باربر عملکرد دولت فدرال پاکستان در راستای احیای اقتصاد را مورد تمجید قرار داد و افزود: دولت برای احیای اقتصاد در مسیر درستی گام بر می دارد و امید است پاکستان با مدیریت موثر رهبری در مهار مشکلات اقتصادی موفق شود.

ارسال نظر

 
1