خبر فوری

 
 
اعلام آتش بس میان دو گروه متخاصم در کرم ایجنسی، متوقف شدن درگیری های مسلحانه پاراچنار
کد خبر :1200242868

14:55 1402/04/22


برچسب ها : آتش بس, پاراچنار, شیعیان پاکستان, معاون کمیسر, کرم ایجنسی,

براساس گزارش منابع خبری پاکستان، درپی تلاش های دکتر عظمت الله معاون کمیسر کوهات برای برقراری صلح و متوقف کردن جنگ در پاراچنار، آتش بس اعلام شده است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| براساس گزارش منابع خبری پاکستان، درپی تلاش های دکتر عظمت الله معاون کمیسر کوهات برای برقراری صلح و متوقف کردن جنگ در پاراچنار، آتش بس اعلام شده است.

 

براساس اطلاعات اولیه، تلاش های جرگه 30 نفره از بزرگان قبایل شیعه و سنی مناطق کوهات، اورکزئی و هنگو به ریاست دکتر عظمت الله، بالاخره نتیجه داد و درپی مذاکرات موفقیت آمیز، دو طرف متخاصم در خصوص آتش بس کامل توافق کرده اند.

همچنین بیان شد که جرگه صلح به همراه رهبران قبایلی و تعداد کثیری از نیروهای امنیتی جهت متوقف کردن درگیری در مناطق اپرکرم و تخلیه جبهه ها و تحویل آن به نیروهای امنیتی، و از طرفی جهت اجرای تصمیم آتش بس، عازم شده است.

 

از طرفی ساجد حسین طوری وزیر توسعه منابع انسانی و پاکستانی های مقیم خارج دولت فدرال پاکستان در پیام توییتری خود ضمن تایید خبر آتش بس، اظهار داشت که تمامی جبهه ها و خاکریز ها به ارتش تحویل داده می شود و طرفی که ناقض آتش بس باشد به هیچ وجه بخشیده نخواهد شد.

شایان ذکر است این درگیری که از روز پنجشنبه (15 تیر) آغاز شده بود درکل منجر به شهادت 14 تن از شیعیان شده است. از طرفی به گفته منابع خبری، روز گذشته کاروان جرگه در منطقه پاراچمکنی مورد حمله خمپاره ای قرار گرفته است که خوشبختانه تلفات به همراه نداشت.

 

بخوانید: ادامه تنش در پاراچنار با چراغ سبز ارتش پاکستان

ارسال نظر

 
1