خبر فوری

 
فیصل کریم کندی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا با سفیر روسیه دیدار کرد
کد خبر :1199158501

16:45 1403/07/22


برچسب ها : پاکستان و روسیه, پیشاور, روابط دو جانبه, سفیر روسیه, فرماندار ایالت خیبر پختون خوا, فیصل کریم کندی,

در جریان این نشست در مورد تقویت همکاری های دوجانبه و ایجاد زمینه های فعالیت برای زنان و جوانان در ایالت صحبت شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| فیصل کریم کندی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا با آلبرت خوریف سفیر روسیه در اسلام‌آباد دیدار کرد.

فرماندار ایالت خیبر پختون خوا با برجسته سازی این موضوع که پاکستان بیش از 2 هزار اماکن مذهبی دارد و این امر می تواند مورد توجه گردشگران بین المللی قرار گیرد، افزود: مشتاق همکاری با روسیه برای ایجاد زمینه های فعالیت برای جوانان و زنان در ایالت خیبر پختون خوا هستیم.

وی در این بین پیشنهاد برگزاری رویدادی در پیشاور را با هدف بهبود روابط جوانان با روسیه را داد و همچنین در مورد پیشنهاد خواهرخواندگی پیشاور و روسیه نیز تبادل نظر انجام داد.

فیصل کریم کندی در ادامه پیشنهاد کرد که در آینده باید دانشمندان مختلفی از آسیای مرکزی و روسیه به پیشاور بیایند تا بتوان ارزش های مشترک فرهنگی، هنری و تاریخی را برجسته کرد.

وی خاطر نشان کرد که ما می خواهیم برای خاتمه به خشونت، جوانان را در امور گفت و گو، شعر، موسیقی و فرهنگ درگیر کنیم. او خواست تا اجرای توافقنامه 2020 که بین موزه پیشاور و موزه شرق شناسی مسکو امضاء شده بود و به دلیل کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، تضمین شود.

آلبرت خوریف سفیر روسیه در این بین ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه هنر و هوش مصنوعی در ایالت خیبر پختون خوا، از پیشنهادات و احساسات فرماندار استقبال کرد و گفت: مردم این ایالت خوش شانس هستند که فرماندار با استعداد، پرتلاش و آینده نگری همچون شما عاید آنها شده است.

ارسال نظر

 
1