خبر فوری

 
فیاض خان معاون ارشد بخش کورنگی سپاه صحابه کشته شد
کد خبر :1198044632

15:37 1403/02/23


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, اهل سنت و الجماعت, ترور, تیراندازی, سپاه صحابه, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, عناصر مسلح, هلاکت تروریست ها, کراچی,

در پی تیراندازی عناصر ناشناس در شهر بندری کراچی پاکستان یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی سپاه صحابه به هلاکت رسید.


کراچی: به گزارش راز نیوز| در پی تیراندازی عناصر ناشناس در شهر بندری کراچی پاکستان یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی سپاه صحابه به هلاکت رسید.

حوالی ساعت 13:30 روز شنبه (22 اردیبهشت 1403) در حالی که فیاض خان فرزند نوبت خان عمر در بنگاه مشاور املاک خود به نام بنگاه الایان واقع در فاز اف6 شهرک مهران منطقه کورنگی نشسته بود، از سوی عناصر ناشناس هدف تیراندازی قرار گرفته و به هلاکت رسید.

مهاجمان مسلح با ورود به بنگاه فیاض خان معاون ارشد رئیس اهل سنت و الجماعت منطقه کورنگی، وی را با شلیک گلوله به هلاکت رسانده و بلافاصله از محل متواری شدند.

نیروی پلیس با حضور در منطقه، ضمن جمع آوری شواهد و مدارک، جنازه فرد به هلاکت رسیده را به بیمارستان منتقل کرد.

واکنش ها

اورنگزیب فاروقی سرکرده گروهک تروریستی سپاه صحابه در واکنش، این اقدام را به شدت محکوم نمود و با بیان اینکه آنهایی که صلح دوستی ما را ضعف قلمداد می کنند باید قبله خود را تغییر دهند، گفت: خواستار پیگیری سریع این موضوع از سوی مسئولان هستیم.

وی همچنین خواستار بررسی روند ترور مداوم عناصر سپاه صحابه را از مقامات عالی رتبه خواستار شد.

از سوی دیگر عمران یعقوب دستیار بازرس کراچی هم با محکوم کردن قتل فیاض خان از عناصر سپاه صحابه، از معاون بازرس منطقه شرق کراچی خواستار تحقیقات کامل و ارائه گزارش شد. وی همچنین دستور بازداشت فوری عناصر مهاجم را نیز صادر کرد.

رئیس اهل سنت و الجماعت منطقه کورنگی با حضور در بیمارستان جناح کراچی، گفت: متاسفانه مجددا یک حادثه ناراحت کننده دیگری رخ داده است، در این حادثه حمله ای به معاون ارشد رئیس منطقه کورنگی صورت گرفت و بر اساس جزئیات اولیه به دست رسیده، معلوم می شود که این یک اقدام ترور است.

وی افزود: عناصر مهاجم پس از بررسی هویت، وی را به قتل رسانده اند. ما بر این باوریم که برخی عناصر تحت برنامه ریزی و دسیسه مجددا با ریختن خون اهل سنت در کراچی، سعی در برهم زدن نظم و امنیت این شهر را دارند.

وی در ادامه از نهادهای امنیتی خواستار رسیدگی فوری به این حادثه شد و گفت: نهاد های مربوطه باید عناصر اصلی پشت پرده حوادث این چنینی را دستگیر و این بازار داغ ریختن خون اهل سنت را متوقف سازند.

آفتاب نذیر از عناصر فعال سپاه صحابه در فضای مجازی ضمن توئیتی در خصوص این مسئله با تیتر "تروریست های غیربومی افسار گسیخته" نوشت: اطلاعاتی در خصوص ورود تیم های ایرانی که از قم به کراچی آمده بودند را داشتیم که ترور فیاض خان توسط آنها صورت گرفته است و این به معنی آغاز عملیات، می باشد.

وی در ادامه توئیت خود مدعی شد: معلوم است وقتی در جای جای دولت طرفداران ایران حضور داشته باشند، قطعا همین خواهد شد. من شب گذشته گفتم که سعی دارند پاکستان را هم به سوریه تبدیل کنند اما کسی به این امر توجهی ندارد.

از طرفی برخی رسانه ها هم مدعی هستند که این ترور از سوی عناصر ایرانی به نام زینبیون صورت گرفته است .

تحصن

طرفداران گروه تروریستی سپاه صحابه در معیت رهبران خود شب گذشته پس از دریافت جنازه از بیمارستان جناح، در میدان چمرا کراچی به تحصن پرداختند.

از طرفی علامه تاج محمد حنفی دبیرکل بخش کراچی اهل سنت و الجماعت با دادن اولتیماتوم تا ساعت 21 شب یکشنبه، خطاب به مسئولین بیان کرد که مسئولین تنها تا ساعت 21 فرصت دستگیری عناصر مهاجم را دارند و در غیر این صورت ما مسئولیت وخامت اوضاع را بر عهده نمی گیریم.

اما بر اساس پیام های منتشر شده پس از گذشت ساعت مقرر، ضمن اعلام مذاکرات موفقیت آمیز با مسئولین، گفته شد که نماز میت به امامت اورنگزیب فاروقی سرکرده گروه تروریستی، برگزار شد.

ارسال نظر

 
1