خبر فوری

 
تمجید سفیر چین از تلاش‌های پاکستان در تکمیل پروژه مشترک اقتصادی سی پک
کد خبر :1197519459

10:34 1402/09/01


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پروژه سی پک, جموعه سی پیک, سفارت چین, سفیر چین, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

سفیر چین در اسلام آباد در دیدار با مقام عالی رتبه پاکستانی از تلاش‌های این کشور در راستای تکمیل پروژه مشترک اقتصادی سی پک تمجید نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر چین در اسلام آباد در دیدار با مقام عالی رتبه پاکستانی از تلاش‌های این کشور در راستای تکمیل پروژه مشترک اقتصادی سی پک تمجید نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیانگ زایدونگ سفیر جمهوری خلق چین در اسلام آباد روز سه شنبه در صدر هیئت عالی رتبه با سمیع سعید وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت فدرال موقت پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار به بررسی سطح پیشرفت‌های صورت گرفته در طرح‌های جاری و آینده تحت مجموعه سی پیک پرداخته و بر عزم خود برای تقویت بیش از پیش روابط میان دو کشور تأکید کردند.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در این دیدار برگزاری موفقیت آمیز سومین نشست مجمع کمربند و جاده که ماه گذشته در چین برگزار گردید را به سفیر این کشور تبریک گفت و از چشم انداز توسعه رهبران چین به ویژه شی جن پینگ رئیس جمهور این کشور مبنی بر برجسته سازی هشت بخش مهم همکاری تمجید نمود.

وی با تمجید از هشت نکته ارائه شده از سوی رئیس جمهور چین،  نقش آن در اجرای پروژه سی پیک را بسیار حائز اهمیت دانست و بر عزم اسلام آباد برای تسریع در اجرای فاز دوم پروژه‌های سی پیک تامید کرد.

وزیر دولت پاکستان با تشریح پیشرفت‌های صورت گرفته در پروژه‌های توسعه‌ای مجموعه سی پیک به ویژه پس از برگزاری موفقیت آمیز سومین نشست مجمع کمربند و جاده اظهار داشت: وزارت برنامه ریزی به منظور تضمین تکمیل به هنگام پروژه‌ها، پیشرفت‌های صورت گرفته در این طرح‌ها را به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت پروژه‌های ریلی ام ال 1 و راه آهن کراچی خاطرنشان کرد: این دو طرح با توجه به اهمیت بالایشان در اولویت ویژه ما قرار دارند.

سمیع سعید بر اهمیت بخش‌های مختلفی همچون علوم و فناوری، کشاورزی و معدن نیز تأکید کرد و گفت: دولت پاکستان به طور ویژه در زمینه توسعه این بخش‌ها اقداماتی را انجام داده است.

در بخش دیگری از این دیدار مقامات دو کشور با اشاره به اهمیت بندر گوادر بر لزوم مداخلات کلیدی برای ایجاد تغییرات در وضعیت اجتماعی و اقتصادی این شهر از طریق ایجاد مؤسسات آموزش عالی با کیفیت بالا، مراکز تصفیه آب و بیمارستان پیشرفته تأکید کردند.

جیانگ زایدونگ سفیر چین نیز طی سخنانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت اسلام آباد در راستای تکمیل پروژه سی پیک تمجید نموده و نسبت به همکاری همه جانبه اطمینان بخشی نمود.

وی همچنین از تلاش‌های وزارت برنامه ریزی و نقش آن در اجرای پروژه سی پیک و توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1