خبر فوری

 
حملات عناصر تکفیری و پلیس محلی به پیاده روی نمادین اربعین حسینی در ایالت پنجاب
کد خبر :1196732797

14:22 1403/06/06


برچسب ها : اربعین حسینی, افراد تکفیری, پلیس پنجاب, حمله مسلحانه, دسته عزاداری اربعین امام حسین (ع), شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه,

طی حمله عناصر تکفیری به پیاده روی نمادین اربعین در میانوالی، 2 شیعه شهید و قریب به 100 نفر زخمی شدند درحالیکه پلیس محلی ایالت پنجاب هم پیاده روی نمادین در منطقه وزیرآباد را مورد یورش قرار داد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| طی حمله عناصر متعصب وهابی و تکفیری سپاه صحابه به پیاده روی نمادین اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام در منطقه میانوالی ایالت پنجاب، 2 شیعه شهید و قریب به 100 نفر زخمی شدند.

 

تصاویری از پرتاب پاره آجر از روی بام مساجد عناصر تکفیری بر روی عزاداران حسینی

بر اساس جزئیات منتشر شده: روز گذشته پس از ورود دسته عزاداری شیعیان به بازار شهر کالاباغ میانوالی، از سوی عناصر تکفیری سپاه صحابه با پرتاب سنگ هدف حمله قرار گرفت. عناصر تکفیری پس از آغاز حمله با پرتاب سنگ، دسته عزاداران را مورد محاصره قرار داده و اقدام به تیراندازی کردند که منجر به شهادت 2 شیعه و زخمی شدن قریب به 100 نفر از عزاداران شد.

پس از متشنج شدن اوضاع میانوالی، شب گذشته رئیس پلیس پنجاب از منطقه بازدید و اوضاع امنیتی را مورد بررسی قرار داد.

شایان ذکر است بر خلاف ایران و عراق، اربعین حسینی در پاکستان روز دوشنبه 5 شهریور برگزار گردید.

همچنین گزارش هایی از حمله با باتوم نیروی پلیس پنجاب به دسته پیاده روی نمادین اربعین حسینی در میدان الله والا منطقه وزیرآباد ایالت پنجاب گزارش شده است که موجب زخمی شدن تعدادی از عزاداران شد.

پلیس با حمله با باتوم به سمت عزاداران، تعدادی را هم بازداشت کرد. پس از این حمله نیروی پلیس، شیعیان منطقه علیه این اقدام نیروی پلیس دست به اعتراضات زدند.

 

ارسال نظر

 
1