خبر فوری

 
 
نشست وزرای امور خارجه پاکستان و آذربایجان در اسلام‌آباد
کد خبر :1196605314

12:02 1403/03/10


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, جیحون بایرام اف, روابط دو جانبه, روابط دوجانبه, محمد اسحاق دار, وزیر امور خارجه آذربایجان, وزیر امور خارجه پاکستان,

جیحون بایراموف و محمد اسحاق دار وزرای خارجه آذربایجان و پاکستان امروز نشستی در سطح هیأت های دو کشور در اسلام‌آباد برگزار کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان، شب گذشته در یک سفر رسمی دو روزه وارد اسلام‌آباد شد.

وی در بدو ورود در فرودگاه بین المللی پایتخت پاکستان توسط احمد نسیم ورایچ رئیس میز افغانستان و غرب آسیا در وزارت خارجه پاکستان، مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر امور خارجه آذربایجان صبح امروز با حضور در ساختمان وزارت خارجه پاکستان، با محمد اسحاق دار همتای پاکستانی اش دیدار کرد.

طرفین پس از این دیدار نشستی در سطح هیأت های دو کشور برگزار کردند.

مقامات دو کشور پیشرفت روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و در مورد تحولات منطقه ای و جهانی تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه پاکستان و آذربایجان تعهد و عزم قوی برای تقویت بیشتر روابط راهبردی دوجانبه و گسترش دامنه همکاری در همه زمینه‌های مورد علاقه از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری، انرژی، دفاع، آموزش، اقدام اقلیمی و ارتباط منطقه‌ای را ابراز کردند.

پس از نشست وزرای خارجه پاکستان و آذربایجان در سطح هیأت، طرفین کنفرانس مطبوعاتی مشترک انجام دادند.

اسحاق دار در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، گفت: دو کشور اقداماتی را برای افزایش سرمایه گذاری دو جانبه به ویژه در بخش انرژی انجام می دهند درحالیکه کارگروه مشترک انرژی در ارتقاء همکاری در این بخش بسیار مهم است. وی گفت که ما همکاری خود را در زمینه اقدامات آب و هوا و بخش انرژی تجدید پذیر تقویت خواهیم کرد.

وی افزود: دو کشور همچنین مبادلات پارلمانی و همکاری های فرهنگی را تقویت می کنند ، و مناسبات مردمی را از طریق تماس های دانشجویان ، دانشگاه ها ، بازرگانان و گردشگران ارتقا می بخشند.

محمد اسحاق دار با برجسته سازی مناسبات مستحکم فی‌مابین، تصریح کرد که روابط استراتژیک و اقتصادی ما دارای مبادلات و گفتگوهای منظم سطح بالا از جمله در سطح رهبری می باشد. پاکستان همواره از حاکمیت و امنیت منطقه ای آذربایجان حمایت کرده است.

وزیر خارجه پاکستان حمایت مستمر آذربایجان در موضوع جامو و کشمیر را مورد تمجید قرار داد و گفت: ما همچنین از جمهوری آذربایجان بخاطر حمایت از نامزدی پاکستان به عنوان عضو غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل سپاسگذاریم.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان در اظهارات خود موضع کشورش در مورد مناقشه جامو و کشمیر را دائمی عنوان کرد و با بیان اینکه آذربایجان از حل مسالمت آمیز مسئله کشمیر بر اساس قطعنامه شورای امنیت حمایت می کند، گفت: ما باید همکاری اقتصادی خود را تقویت کنیم و با در نظر گرفتن پروژه های سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف از جمله انرژی ، فناوری اطلاعات ، داروسازی ، کشاورزی ، گردشگری و حمل و نقل ، آن را جامع تر کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که جلسه بعدی کمیسیون بین دولتی آذربایجان و پاکستان که قرار است در سال جاری به میزبانی اسلام‌آباد برگزار شود، روابط اقتصادی میان دو کشور را بیشتر تقویت خواهد کرد.  

ارسال نظر

 
1