خبر فوری

 
رایزنی مقامات پاکستان و تاجیکستان پیرامون توسعه روابط دوجانبه و منطقه ای
کد خبر :1196079107

15:45 1403/05/05


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و تاجیکستان, سفیر تاجیکستان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در دیدار سفیر تاجیکستان بر لزوم ارتقای همکاری های دوجانبه میان دو کشور در زمینه های مختلف مورد علاقه تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار سفیر تاجیکستان بر لزوم ارتقای همکاری های دوجانبه میان دو کشور در زمینه های مختلف مورد علاقه تاکید کرد.

طبق جزئیات منتشر شده، شریف زاده یوسف طائر سفیر تاجیکستان در اسلام آباد امروز جمعه با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با محمد شهباز شریف به دیدار و رایزنی پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر تاجیکستان، برای وی موفقیت و سلامتی در طول دوره حضورش در پاکستان را آرزو نمود.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به دوشنبه اظهار داشت: استقبال گرم رئیس جمهور تاجیکستان باعث مسرتی و خرسندی من بود و گفتگوهای صورت گرفته با وی بسیار مثبت و نتیجه بخش بود.

وی با رضایت بخش توصیف نمودن یادداشت تفاهم ها و توافقنامه های صورت گرفته میان دو کشور در جریان این سفر بر لزوم اجرای به هنگام و موثر این توافقات در راستای تحکیم روابط دوجانبه تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از این دیدار از امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و گفت: پاکستان بی صبرانه منتظر حضور تاجیکستان در نشست سران دولت های عضو سازمان همکاری شانگهای در اکتبر سال جاری میلادی در اسلام آباد است.

در ادامه این دیدار سفیر تاجیکستان نیز طی اظهاراتی تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های آموزشی، کشاورزی، دفاعی و غیره و گسترش روابط از طریق مسیرهای زمینی و هوایی را پیشنهاد داد.

نخست وزیر پاکستان نیز طی حکمی به مسئولان مربوطه، بررسی پیشنهادات ارائه شده از سوی سفیر تاجیکستان و تهیه لایحه اجرایی مرتبط را خواستار شد.

در این دیدار پروژه برق کاسا 1000 و دیگر پروژه های منطقه ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1