خبر فوری

 

استانبول: به گزارش راز نیوز | محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان و علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران در حاشیه نشست فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه  (D-8) در استانبول با یکدیگر گفتگتو و رایزنی کردند.

در این نشست، وزرای امور خارجه دو کشور در مورد وضعیت ناشی از بمباران مداوم رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن اردوگاه های آوارگان در غزه و رفح گفتگو و تبادل نظر کردند.

آنها خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل، جنایات علیه بشریت و نقض قوانین بین المللی بشردوستانه شدند.

در این بین، محمد اسحاق دار بر تعهد قوی پاکستان به مردم فلسطین و حق تعیین سرنوشت آنها تأکید کرد.

وی همچنین تفاهمات مهم حاصل از سفر موفقیت آمیز دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران به پاکستان در آوریل 2024 را یادآور شد و از نقش ایشان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید ایران در تعمیق روابط دوجانبه پاکستان و ایران قدردانی کرد.

طرفین از تبادلات سطح بالا در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی و اطلاعاتی میان پاکستان و ایران ابراز خرسندی کردند و بر تعهد خود برای ادامه همکاری‌ها و گفتگوهای دوجانبه سودمند میان دو کشور برادر تأکید و پافشاری نمودند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران همچنین انتخاب پاکستان به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را به محمد اسحق دار معاون نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

در پایان نیز، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان از ایران به دلیل تمایل به همکاری برای حمایت از قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

 
1