خبر فوری

 
هلاکت و دستگیری 35 تروریست در عملیات بازپس‌گیری مقر دایره مبارزه با تروریسم از طالبان در شهر بنون پاکستان
کد خبر :1182813165

15:50 1401/09/30


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, بنون, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, دایره مبارزه با تروریسم, درگیری مسلحانه, سی تی دی, نیروی ویژه, هلاکت تروریست ها,

به دنبال شورش تروریست‌های تحت بازداشت در مقر دایره مبارزه با تروریسم در شهر بنون ایالت خیبر پختون خوا نیروهای امنیتی پلیس و ارتش پس از سه روز درگیری متداوم توانستند این مقر را از چنگ تروریست‌ها باز پس گیرند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| به دنبال شورش تروریست‌های تحت بازداشت در مقر دایره مبارزه با تروریسم در شهر بنون ایالت خیبر پختون خوا نیروهای امنیتی پلیس و ارتش پس از سه روز درگیری متداوم توانستند این مقر را از چنگ تروریست‌ها باز پس گیرند.

اداره روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام داشت: مورخ 18 دسامبر(27 آذر) یکی از تروریست‌های تحت بازداشت در مقر دایره مبارزه با تروریسم موفق شد یک نیروی حفاظت را از پای درآورده و پس از ربودن سلاح از نیروی نظامی، تمامی دیگر 34 تروریست حاضر در مقر را آزاد کند، تروریست‌ها بلافاصله از سلول‌های خود خارج شده و با یورش به اسلحه خانه خود را مسلح نمایند.

طبق این بیانیه تروریست‌ها بلافاصله پس از تصرف اسلحه خانه یکی از نیروهای نظامی را به قتل رساندند و یک نظامی دیگر را نیز مجروح کردند که وی نیز به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. تروریست‌ها با گروگان گیری یک افسر درجه دار درخواست فراهم نمودن مسیر امن برای خروج به سمت افغانستان را مطالبه کردند.

نیروهای امنیتی همان روز 27 آذر ماه بلافاصله پس از شنیدن صدای تیراندازی در مقر دایره مبارزه با تروریسم حضور یافته و به مقابله با تروریست‌ها پرداختند، در این درگیری 2 تروریست کشته و 3 تن دیگر نیز دستگیر شدند، همچنین در جریان تبادل آتش دو نظامی امنیتی نیز زخمی شدند.

روابط عمومی ارتش پاکستان در ادامه افزود: پس از عدم تسلیم تروریست‌های حاضر در مقر دایره مبارزه با تروریسم نیروهای امنیتی عملیات طوفانی و گسترده خود را علیه تروریست‌ها آغاز نمودند که در نتیجه آن 25 تروریست کشته شده و در مجموع 10 تن نیز دستگیر شدند.

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان نیروهای امنیتی با نبرد شجاعانه با تروریست‌ها مقابله نمودند و سه تن از فرزندان پر افتخار میهن جان خود را در این نبرد از دست دادند که اسامی آنان به این شرح است: استوار یکم خورشید اکرم، سربازان وظیفه سعید و بابر. در این درگیری‌ها همچنین 10 نظامی از جمله 2 افسر درجه دار دچار جراحت شدند.

ارسال نظر

 
1