خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان: متعهد به حفاظت از اکوسیستم دریایی هستیم
کد خبر :1182773668

17:19 1403/06/23


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, پاکستان و سازمان بین المللی دریانوردی, رئیس جمهور پاکستان, سازمان بین المللی دریانوردی, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

رئیس جمهور پاکستان در دیدار با هیئت بلندپایه سازمان بین المللی دریانوردی بر تعهد پاکستان به حفاظت از اکوسیستم دریایی و حفظ امنیت دریایی تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در دیدار با هیئت بلندپایه سازمان بین المللی دریانوردی بر تعهد پاکستان به حفاظت از اکوسیستم دریایی و حفظ امنیت دریایی تاکید کرد.

اعلام بیانیه دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور پاکستان، هیئت بلندپایه سازمان بین المللی دریانوردی به سرپرستی آرسنیو آنتونیو دومینگز ولاسکو دبیرکل این سازمان روز گذشته(پنجشنبه) با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

در این دیدار که قیصر احمد شیخ وزیر امور دریایی، سناتور شیری رحمان رئیس کمیته دائمی تغییرات آب و هوا و هماهنگی زیست محیطی و دیگر مقامات دولتی حضور داشتند، رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر عزم و تعهد پاکستان به حفاظت از اکوسیستم دریایی و تامین امنیت دریایی منطقه اظهار داشت: آلودگی دریایی باعث نگرانی پاکستان است، زیرا این امر پیامدهای منفی را برای زندگی آبزیان به همراه دارد که منجر به کاهش رشد بخش شیلات می گردد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر اقتصاد آبی مهمترین رکن دستور کار توسعه پاکستان است، زیرا ما خواهان ایجاد شعبه های جدید در بخش صیادی و کشتی سازی تحت کمک های شورای تسهیل سرمایه گذاری هستیم.

زرداری با اشاره به بروز پدیده تغییرات اقلیمی در سطح جهان افزود: پاکستان اقدامات موثری را برای مقابله با پیامدهای ناشی از این پدیده به کار بسته است، پاکستان به دنبال بهبود ساختار اکوسیستم دریایی خود است و در این راستا هرگونه همکاری و کمک سازمان بین المللی دریانوردی را مورد استقبال قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: پاکستان به منظور کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی درخت های حرا را در زمینی به وسعت یک میلیون جریب در ایالت سند کاشت نموده است و برنامه های دیگر برای تداوم کاشت حرا در 2 میلیون جریب دیگر نیز در دست اجراست.

وی با تاکید بر تعهد اسلام آباد برای پایبندی به قوانین و استاندادرهای سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) گفت: پاکستان خواهان همکاری با آی ام او در بخش های مختلف است.

در بخش دیگری از این دیدار دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی نیز طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان دارای ظرفیت های گسترده ای در بخش دریایی است، سازمان بین المللی دریانوردی به حمایت های خود از پاکستان در زمینه توسعه پایدار و کارآمد صنعت دریایی ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1