خبر فوری

 
دکتر عارف علوی در دیدار با سفیر چین: از مشارکت دیگر کشورها در سی پک استقبال خواهیم کرد
کد خبر :1180154328

09:34 1401/09/19


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پروژه سی پک, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر چین, نونگ رونگ,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با سفیر چین عنوان داشت: از مشارکت کشورهای ثالث در پروژه سی پک و بهره‌مندی از منافع این پروژه استقبال خواهیم کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با سفیر چین عنوان داشت: از مشارکت کشورهای ثالث در پروژه سی پک و بهره‌مندی از منافع این پروژه استقبال خواهیم کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار و گفتگو نمود.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار اظهار داشت: پروژه کریدور اقتصادی پاکستان-چین یک پروژه راهبردی است، فعال شدن کامل مناطق ویژه اقتصادی تحت مجموعه سی پک گامی بزرگ در این پروژه خواهد بود.

وی با دعوت از بخش فناوری اطلاعات چین برای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: پاکستان اقدامات جدی و مؤثری را برای تضمین امنیت کارمندان و شهروندان چینی به کار بسته است.

دکتر عارف علوی همچنین بر لزوم فعال سازی کامل مسیرهای مواصلاتی جاده‌ای میان بندر گوادر و چین تحت هر شرایط آب و هوایی در طول سال تأکید ورزید.

وی افزود: پاکستان در حال یادگیری از اقدامات صورت گرفته از سوی چین برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به قشر پایین جامعه و نیز کاهش فقر در این بخش از جامعه است، دیدار با مقامات عالی رتبه چین به تقویت روابط و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت، ارتباطات و امور مالی و اقتصادی منجر گردید.

رئیس جمهور پاکستان خاطرنشان کرد: در چشم انداز جهانی در حال تغییر فعلی چین اهمیت بسیار بالایی کسب کرده است و پاکستان همراه دیرینه چین در امنیت و ثبات منطقه است، دو کشور باید گزینه‌های استفاده از ارزهای محلی برای تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری را مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان از کمک‌های ارسالی دولت چین برای سیل زدگان پاکستانی در سیل سهمگین اخیر تقدیر و تشکر نمود.

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد نیز در این دیدار به نمایندگی از رئیس جمهور و نخست وزیر کشور خود آرزوی موفقیت و سلامتی برای دکتر عارف علوی نمود.

وی اظهار داشت: دولت چین به صورت همه‌جانبه مصمم به تکمیل هرچه فوری پروژه سی پک است.

ارسال نظر

 
1