خبر فوری

 
پاکستان قدردان کمک های مالی فراهم شده از سوی دولت ایتالیا است
کد خبر :1179892790

12:08 1403/02/11


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, روابط اقتصادی, روابط دو جانبه, روابط دوجانبه, سفیر ایتالیا, وزیر امور اقتصادی پاکستان, کمک مالی,

وزیر امور اقتصادی پاکستان بیان داشت که پاکستان برای روابط خود با ایتالیا اهمیت بسزایی قائل بوده و مصمم به گسترش مناسبات دو طرفه و ادامه دادن به همکاری نزدیک با ایتالیا است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور اقتصادی پاکستان بیان داشت که پاکستان برای روابط خود با ایتالیا اهمیت بسزایی قائل بوده و مصمم به گسترش مناسبات دو طرفه و ادامه دادن به همکاری نزدیک با ایتالیا است.

آرمیلیان ماریلینا سفیر ایتالیا روز دوشنبه با احد خان چیمه وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار کرد.

در این نشست فرانچسکو زاتا رئیس آژانس همکاری های توسعه ایتالیا، آگوستو پالمیری معاون اول سفارتخانه ایتالیا و مقامات ارشد وزارت امور اقتصادی پاکستان نیز حضور داشتند.

طرفین از پیشرفت های حاصل شده پس از امضای بیانیه مشترک در 14 جولای 2005 میلادی برای گسترش همکاری های دوجانبه جهت ارتقای همکاری در بخش های اقتصادی و تجاری قدردانی کردند.

وزیر فدرال با برجسته سازی دیدگاه مشترک دو کشور در موضوعات مختلف بین المللی، بر اهمیت کمک های اقتصادی ایتالیا به پاکستان تاکید کرد و گفت: پاکستان قدردان کمک های مالی فراهم شده از سوی دولت ایتالیا است.

آرمیلیان ماریلینا سفیر ایتالیا بر تعهد تزلزل ناپذیر ایتالیا برای حمایت از پاکستان در زمینه های اولویت دار مورد توافق دوجانبه مانند کاهش فقر، توسعه روستایی، آموزش فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و کشاورزی تاکید کرد.

وی همچنین وزیر فدرال را از بسته کمک مالی ایتالیا در دوران سیل ویرانگر سال 2022 میلادی در پاکستان و پیشرفت های مربوط به تامین اعتبار برای پروژه های عمرانی در حال اجرا توسط دولت ایتالیا، آگاه کرد.

سفیر در ادامه اطمینان داد که دولت ایتالیا، فعالیت های رشد اقتصادی پاکستان را به طور مستمر مورد حمایت قرار خواهد داد.

ارسال نظر

 
1