خبر فوری

 
 
هلاکت یکی از فرماندهان پاکستانی داعش خراسان طی عملیات نیرو های طالبان در ننگرهار
کد خبر :1179827037

15:04 1402/03/12


برچسب ها : استان ننگرهار, باجور, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریست های داعش, تروریسم, داعش خراسان, داعش در افغانستان, طالبان افغانستان, عملیات نظامی, فرمانده داعش خراسان, ننگرهار, هلاکت تروریست ها,

یکی از فرماندهان پاکستانی گروه تروریستی داعش خراسان طی عملیات نیروی ویژه طالبان در استان ننگرهار افغانستان به هلاکت رسید.


کابل: به گزارش راز نیوز| فرماندهی پلیس ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرد: یک سرکرده داعش به نام تراب به همراه همدستش در عملیات نیروهای ویژه طالبان در روستای وچ‌تنگی منطقه شیوا در شرق استان ننگرهار کشته شدند.

به گفته مقامات محلی، نیروهای طالبان به منظور مقابله با تهدیدات عناصر داعش، عملیات ویژه‌ای را در مناطقی که احتمال دارد شورشیان در آنجا مخفیگاه داشته باشند، انجام دادند که منجر به کشته شدن دو تروریست داعشی شد .

گفتنی است؛ از زمان تسلط مجدد طالبان بر افغانستان در اوت 2021، اعضای داعش مسئولیت حملات خونین در کابل و دیگر شهرهای بزرگ افغانستان را بر عهده گرفته‌اند.

گفته می‌شود، داعش همچنان یک تهدید بزرگ برای رژیم طالبان افغانستان است. کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای آسیای مرکزی نگران حضور و گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان می باشند.

از طرفی حساب کاربری به نام "افغان آنالیز" در توییتر به نقل از یک منبع نزدیک به تراب باجوری فرمانده کشته شده داعش خراسان مدعی شد که تراب باجوری 4 ماه پیش خانواده خود را از افغانستان به کراچی منتقل کرد و 2 هفته پیش از کراچی به پیشاور بازگشت و در آنجا با برخی از مقامات ISI و ارتش ملاقات کرد.

در ادامه این حساب کاربری اظهار داشت که تراب با "برنامه های بزرگ" و مقداری پول که از طریق سیستم انتقال پول بین کشوری فرستاده بود به افغانستان بازگشت. منبع افزود زمانی که وی برای دریافت پول و آغاز اجرای برنامه های خود در ننگرهار بود، توسط طالبان (بر اساس گزارش های استخباراتی) پیدا و کشته شد.

ناگفته نماند که افغانستان پیش از این نیز در مواردی متعدد کشور همسایه خود پاکستان را به دست داشتن در اقدامات تروریستی در افغانستان متهم کرده است درحالیکه پاکستان همواره آن را ادعایی بی اساس خوانده و رد کرده است.

شایان ذکر است تراب باجوری از اهالی منطقه باجور ایالت خیبر پختون خوا پاکستان و از رهبران سابق تحریک طالبان پاکستان TTP بود که در سال 2015 میلادی به داعش خراسان ISKP پیوست . او نقش مهمی را به عنوان یکی از همکاران مورد اعتماد امیر سوم داعش خراسان به نام ابوسعید مهاجر ایفا کرد.

ارسال نظر

 
1