خبر فوری

 
وزیر امور دینی پاکستان: نیاز زمان احیای مفهوم امت است و خدمت به بشریت وظیفه ما است
کد خبر :1168786129

13:23 1402/06/30


برچسب ها : اسلام هراسی, پاکستان و اتحادیه جهانی مسلمانان, دبیرکل اتحادیه جهان مسلمانان, دولت موقت, دکتر عبد الکریم العیسی, روابط دوجانبه, ریاض, فقر, وزیر امور مذهبی پاکستان,

انیق احمد وزیر امور مذهبی پاکستان با دکتر عبدالکریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان دیدار کرد که در این بین پیرامون مشکلات پیش روی امت اسلامی تبادل نظر شد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| انیق احمد وزیر امور مذهبی پاکستان با دکتر عبدالکریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان دیدار کرد که در این بین پیرامون مشکلات پیش روی امت اسلامی تبادل نظر شد.

وزیر موقت امور مذهبی پاکستان در این نشست با بیان اینکه نیاز زمان احیای مفهوم امت است، برپایی موزه سیرت طی همکاری با اتحادیه جهانی مسلمانان در پاکستان را خوشایند توصیف کرد و افزود: دستیابی به علوم به روز از ضرورت های دینی ما است و مسائل معاصری که امروزه امت اسلامی با آن روبرو است شامل اسلام هراسی، تغییرات آب و هوا و موج فزاینده الحاد می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت که برای خاتمه بخشیدن به فقر در امت اسلامی نیاز به برنامه های کوتاه و بلند مدت داریم. او با تاکید بر تماس و گفتگو با جامعه غیر مسلمان، بیان داشت: این جنگ تمدن ها نیست بلکه جنگ عدم درک متقابل است. دین ما در مورد بشریت و خدمت به آن صحبت می کند، و تمامی بشریت خاندان خداوند است و خدمت به آن وظیفه ما است. ما به دنبال گسترش گفتگو ها در سطح دولت ها و رهبران مذهبی می باشیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان طی گفتگوی خود پاکستان را کشور مهم جهان اسلام عنوان کرد و با بیان اینکه هر موقع به این کشور می نگریم به قدرت ما اضافه می شود، گفت: نمی توان خدمات این کشور در راستای مفهوم امت و جهان اسلام را فراموش کرد. وی تصریح داشت که طی سفر خود به این کشور در ماه نوامبر، سنگ بنای موزه سیرت را خواهد گذاشت. 

ارسال نظر

 
1