خبر فوری

 
تلاش عناصر تکفیری برای به حاشیه کشاندن دهه اول محرم در پاکستان
کد خبر :1168460195

16:10 1403/04/16


برچسب ها : افراد تکفیری, اورنگزیب فاروقی, اول محرم, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, گروه تروریستی سپاه صحابه, گروه تکفیری سپاه صحابه, محرم, نشست خبری, کراچی,

سرکرده گروه تکفیری-تروریستی سپاه صحابه ضمن تهدید کردن رئیس پلیس ایالت سند، خاطر نشان کرد در صورتی که روز یکم محرم به ما اجازه ی برگزاری دسته ها، کنفرانس و سمینار ها را ندهند، ما هم امنیت را تضمین نخواهیم کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| اورنگزیب فاروقی سرکرده عناصر تکفیری سپاه صحابه (اهل سنت و الجماعت) روز گذشته طی نشست خبری ویژه در کراچی با هدف به حاشیه کشاندن دهه اول محرم، اظهار کرد که در صورتی که روز اول محرم به ما اجازه ی برگزاری سمینار، کنفرانس و دسته های پیاده روی داده نشود، حفظ امنیت را تضمین نمی کنیم.

شایان ذکر است هر ساله با نزدیک شدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نوه ی پیامبر اسلام (ص)، عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه در سراسر پاکستان ضمن اقداماتی برای برهم زدن نظم عمومی و به حاشیه کشاندن این دهه سوگواری، دسته های عزاداری و حسینیه ها را به طور ویژه در ایالات پنجاب و سند هدف حملات خود قرار می دهند.

امسال نیز این گروه تکفیری طی طرحی سعی دارد با برداشتن گام هایی فضای صلح در دهه ی اول محرم را برهم زده و ناامن سازد.

اورنگزیب فاروقی در نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه اول این دهه روز شهادت خلیفه دوم و روز دهم روز  شهادت نوه ی پیامبر است، گفت: باید روز اول محرم تعطیل عمومی اعلام شود؛ همچنین باید جلساتی مشترک در طول این دهه با هدف افزایش شناساندن خلیفه ی دوم برگزار شود و هیچگونه مانع تراشی در خصوص برگزاری دسته های پیاده روی قابل تحمل نخواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تهدید کردن رئیس پلیس ایالت سند خاطر نشان کرد: اگر به ما اجازه راهپیمایی در روز یکم محرم داده نشود، این به معنای ترویج ناامنی خواهد بود و علاوه بر ایالت سند، ما دسته هایی در سراسر کشور با هدف ترویج مدح خلیفه دوم به راه می اندازیم.

وی در ادامه سخنان تهدید آمیز خود گفت: اگر به ما اجازه داده نشود، پس ما امنیت را نیز تضمین نخواهیم کرد و در سراسر کشور به تحصن و اعتراضات خواهیم پرداخت.

او ضمن انتقاد از حمایت فرماندار ایالت سند به عنوان مروج دهه ی سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت که وی با دعوت از سخنران هندی، نه تنها از آن به عنوان مهمان دولت ایالت سند پذیرایی می کند بلکه تمامی اقدامات امنیتی را نیز انجام می دهد که این حرکت مذموم است.

اورنگزیب در ادامه سخنان تفرقه انگیز خود تبریک عید غدیر توسط یکی از نمایندگان مجلس ایالت سند در صحن مجلس را نیز محکوم کرد و این فعل را گامی برای ترویج تفرقه گرایی توصیف کرد.

ارسال نظر

 
1