خبر فوری

 
گفت و گوی سازنده با هدف تقویت روابط دوجانبه طی دیدار رئیس سنای پاکستان و سفیر آمریکا
کد خبر :1168396261

17:01 1403/02/05


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, یوسف رضا گیلانی,

دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا امروز چهارشنبه با یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا امروز چهارشنبه با یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

سفیر آمریکا ضمن تبریک تصدی گیلانی در پست ریاست مجلس سنا، پیرامون امور مورد علاقه مشترک به تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار گفت و گوی سازنده ای با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت گرفت و در ادامه طرفین بر افزایش روابط پاکستان و آمریکا، همکاری های دوجانبه و روابط عمومی تاکید کردند.

رئیس مجلس سنا با ابراز تعهد پاکستان به تقویت روابط دوستانه دیرینه خود با ایالات متحده، اهمیت ارتقای بیشتر روابط پارلمانی بین دو کشور را برجسته کرد. او بر نقش محوری که تماس های پارلمانی می تواند در افزایش مشارکت عمومی و قانون گذاری ایفا کند، تأکید کرد.

گیلانی با اذعان به مشارکت اقتصادی قابل توجه بین دو کشور، ایالات متحده را به عنوان بزرگترین شریک تجاری پاکستان برشمرد و از همکاری دولت آمریکا در بخش‌های مختلف قدردانی کرد . وی بر لزوم تقویت روابط تجاری برای منافع متقابل و افزایش همکاری ها جهت ارتقای حجم تجارت تاکید کرد.

دونالد بلوم تیم جدید اقتصادی پاکستان را مورد قدردانی قرار داد. وی با ابراز خوش بینی نسبت به گفتگوهای جاری بین پاکستان و صندوق بین المللی پول، بر پتانسیل همکاری های اقتصادی بیشتر پاکستان و آمریکا تاکید کرد.

سفیر با اذعان به شاخص های اقتصادی مثبت پاکستان، به روند نزولی تورم و ذخایر بالای دلار اشاره کرد و اظهار داشت که بازخورد مثبت صندوق بین المللی پول سرمایه گذاران را تشویق می کند. او همچنین بر شکوفایی صنعت بازی در پاکستان تاکید کرد و خواستار افزایش همکاری در بخش دیجیتال شد.

رئیس مجلس سنا از این که در کنگره ایالات متحده یک گروه قوی پارلمانی برای ارتقای روابط دوجانبه وجود دارد، قدردانی کرد و اظهار داشت: در نتیجه انتخابات اخیر سنا، در حال تشکیل مجدد گروه دوستی هستیم که این به ارتقای روابط سودمند دوجانبه کمک می کند و به دیپلماسی پارلمانی فرصتی برای ایجاد ارتباطات قوی بین مردم می دهد.

رئیس مجلس سنا با اشاره به چالش‌های پیش روی دانشجویان و بازرگانان در اخذ ویزای ایالات متحده، خواستار تسهیل بیشتر روند ویزا شد.

سفیر ایالات متحده تلاش های پاکستان در مبارزه با تروریسم را مورد تمجید قرار داد و با درک تأثیر قابل توجه تروریسم بر این کشور، بر حمایت ایالات متحده در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

رئیس سنا ضمن درخواست آتش بس در غزه، گفت که زمان صلح در فلسطین فرا رسیده است. سفیر نیز با نظرات رئیس سنا موافقت خود را اعلام کرد.

ارسال نظر

 
1