خبر فوری

 
 
دیدار مدیر اجرایی مرکز آمادگی در برابر سوانح آسیا با رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان
کد خبر :1168328794

10:20 1401/10/23


برچسب ها : اسلام آباد, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, سپهبد انعام حیدر ملک, سیل زدگان, مرکز آمادگی در برابر بلایای آسیایی,

هنس گریت مین مدیر اجرایی مرکز آمادگی در برابر سوانح آسیا(ADPC) روز گذشته با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هنس گریت مین مدیر اجرایی مرکز آمادگی در برابر سوانح آسیا(ADPC) روز گذشته با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه در زمینه‌های تخصصی و مقابله با سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف در این دیدار که در محل ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان صورت گرفت توافقنامه همکاری دوجانبه و راه اندازی دفتر مرکز آمادگی در برابر سوانح آسیا در پاکستان را به امضا رساندند.

مقامات دو طرف بر عزم خود برای تداوم همکاری‌های مشترک در آینده تأکید کردند.

سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در این دیدار بر لزوم تشکیل مؤسسه ملی مدیریت بلایا(NIDM) برای ایجاد بستر علمی تحقیقاتی در جهت مقابله با بلایای طبیعی و کاهش خطرات این سوانح مطابق با استانداردهای روز دنیا تأکید ورزید.

وی همچنین خواستار تبادل تجارب، مهارت‌ها و فناوری‌ها در بخش مدیریت بحران برای افزایش توانمندی در زمینه آمادگی و واکنش اضطراری و سرمایه گذاری در تمامی بخش‌های مرتبط شد.

وی در ادامه هیئت مرکز آمادگی در برابر سوانح آسیا(ADPC) را از اقدام سازمان مدیریت بلایای طبیعی برای تهیه تقویم خطر سوانح و نیز دستور کار برای رویکرد پیشگیرانه برای مدیریت بلایای طبیعی در کشور و ایجاد یک سیستم ملی آمادگی و واکنش مبتنی بر فناوری آگاه ساخت.

در ادامه این دیدار همچنین دو طرف نسبت به اجرای پروتکل‌های استاندارد برای حفاظت از محیط‌زیست و برگزاری مانورهای مشترک و کارگاه‌های آموزشی مقابله با وضعیت اضطراری توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1