خبر فوری

 
هفتمین دور از رایزنی های سیاسی بین پاکستان و سریلانکا در اسلام آباد برگزار شد
کد خبر :1167607636

20:02 1403/05/09


برچسب ها : بهداشت, پاکستان و سریلانکا, رایزنی, روابط اقتصادی, روابط پارلمانی, روابط دوجانبه, سائرس سجاد قاضی, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, همکاری دوجانبه, کشاورزی,

مقامات عالی پاکستان و سریلانکا تصمیم گرفتند فرصت‌های جدیدی را برای همکاری در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت، اتصال و فرهنگ کشف کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مقامات عالی پاکستان و سریلانکا تصمیم گرفتند فرصت‌های جدیدی را برای همکاری در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت، اتصال و فرهنگ کشف کنند.

این تصمیم در هفتمین دور رایزنی های سیاسی میان پاکستان و سریلانکا که امروز در اسلام آباد برگزار شد، گرفته شد.

ریاست هیئت سریلانکایی را آرونی ویجواردان معاون وزیر امور خارجه این کشور و ریاست طرف پاکستانی را محمد سیروس سجاد قاضی معاون وزیر امور خارجه بر عهده داشت.

دو طرف ابعاد مختلف روابط دوجانبه از جمله در زمینه های تجارت، همکاری‌های اقتصادی، دفاع و امنیت، آموزش، تبادلات پارلمانی، فرهنگ، رسانه، ورزش، همکاری در مجامع چندجانبه و مسائل کنسولی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پویایی های سیاسی و امنیتی در جنوب آسیا و مناطق همجوار آن نیز مورد بحث و تبادل نظر مقامات عالی پاکستان و سریلانکا قرار گرفت.

دو طرف همچنین ضمن ابراز خرسندی از مسیر مثبت روابط دوجانبه، بر عزم خود برای تقویت بیشتر همکاری ها میان دو کشور تأکید کردند.

آنها در مورد تقویت گفتگوها و تبادلات هیئت های عالی رتبه میان دو کشور و تقویت مکانیسم های گفتگو توافق کردند با قدردانی خاطرنشان کردند که پاکستان و سریلانکا در مورد چندین موضوع جهانی دیدگاه های مشترکی دارند.

 

ارسال نظر

 
1