خبر فوری

 
توافق اسلام آباد و پکن بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه
کد خبر :1165735699

11:53 1401/10/16


برچسب ها : پاکستان و چین, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر چین,

نخست وزیران پاکستان و چین در گفتگوی تلفنی نسبت به ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه توافق کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیران پاکستان و چین در گفتگوی تلفنی نسبت به ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه توافق کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و لی که چیانگ نخست وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین روز گذشته به صورت تلفنی به رایزنی پرداختند.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی با تبریک فرارسیدن سال جدید میلادی به یکدیگر سطح روابط دوجانبه میان پاکستان و چین در سال 2022 را رضایت بخش عنوان و نسبت به تداوم همکاری‌های دوجانبه در سال جدید توافق نمودند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به سفر خود به چین در نوامبر سال گذشته و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور اظهار داشت: پاکستان مصمم به ارتقای روابط نزدیک و دوستانه خود با چین است و ما حمایت همه‌جانبه خود از منافع اساسی چین را اعلام می‌داریم.

وی با تأکید مجدد بر عزم اسلام آباد بر تکمیل به هنگام طرح‌های تحت پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان اطمینان داد پاکستان فضای امن و مناسب برای حضور سرمایه گذاران چینی را فراهم خواهد نمود.

لی که چیانگ نخست وزیر چین نیز در این گفتگو ابراز داشت: چین پاکستان را نه تنها به عنوان یک دوست راهبردی تصور می‌کند؛ بلکه ثبات و بهبود اقتصادی این کشور را برای منطقه و چین بسیار حائز اهمیت می‌پندارد.

وی افزود: پکن به حمایت‌های خود از پاکستان و همبستگی با این کشور ادامه خواهد داد.

در ادامه نخست وزیر پاکستان گزارشی از پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه احیا و بازسازی مناطق آسیب دیده در سیل اخیر در پاکستان را به همتای چینی خود ارائه داد و از کمک‌های فوری و سخاوتمندانه پکن در این زمینه از صمیم قلب تقدیر و تشکر نمود.

نخست وزیر چین نیز نسبت به حمایت متداوم از پاکستان برای برگزاری موفقیت آمیز نشست ژنو با محوریت پیامدهای تغییرات اقلیمی و سیل برای پاکستان اطمینان بخشی نمود.

ارسال نظر

 
1