خبر فوری

 
 

بروکسل: به گزارش راز نیوز| هشتمین دور از گفتگوهای سیاسی پاکستان-اتحادیه اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جوهر سلیم سرپرست وزارت امور خارجه پاکستان و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در صدر هیئت‌های عالی رتبه در چارچوب گفتگوهای سیاسی پاکستان-اتحادیه اروپا در بروکسل به رایزنی پرداختند.

طبق بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت گفتگوی سیاسی هم‌زمان با شصتمین سالگرد روابط پاکستان و اتحادیه اروپا در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه در راستای پیشرفت‌ها و تحولات منطقه و جهانی بحث و گفتگو نمودند.

دو طرف با تأکید بر اهمیت مشارکت همه‌جانبه و راهبردی، میزان رشد مثبت در روابط دوجانبه را رضایت بخش خوانده و نسبت به توسعه بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه توافق کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه پاکستان در این نشست از کمک‌های ارسالی اتحادیه اروپا برای مردم سیل زده تمجید نمود و گفت: حمایت‌های متداوم و بی بدیل اتحادیه اروپا از پاکستان به عنوان شریک مهم تجاری و توسعه‌ای می‌تواند نقش مهمی در زمینه احیا و بازسازی مناطق آسیب دیده در سیل ایفا نماید.

دو طرف عنوان داشتند طرح امتیاز جی اس پی پلاس نمونه‌ای موفق از تجارت برای همکاری سودبخش تجاری دوجانبه است.

سرپرست وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه با تشریح مواضع پاکستان در قبال پیشنهادات طرح امتیازی جی اس پی پلاس ابراز امیدواری نمود در طرح جدید توجه ویژه‌ای به توسعه پایدار، کاهش فقر، اشتغال آفرینی و دیگر مقاصد مشترک گردد.

وی بر تمایل پاکستان جهت ارتقای همکاری‌های توسعه‌ای، سرمایه گذاری و تجاری میان اسلام آباد و اتحادیه اروپا تأکید کرد.

طرفین نسبت به بررسی فرصت‌های همکاری تحت برنامه‌های شاخص اتحادیه اروپا مانند گلوبال گیت وی و افق اروپا توافق نمودند، آنان همچنین آغاز گفتگوی جامع در خصوص «مهاجرت و تحرک» را خوشایند عنوان کردند.

این گفت و گو یک بستر نهادی برای مسیرهای مهاجرت قانونی به اروپا و همچنین به دنبال مشارکت استعدادها و در عین حال امکان اجرای مؤثر توافقنامه "پذیرش مجدد" پاکستان و اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند.

سرپرست وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه این نشست معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا را وضعیت بغرنج حقوق بشر در منطقه اشغالی جامو و کشمیر و اقدامات غیر قانونی هند در این منطقه آگاه ساخت و گفت: جامعه جهانی با استفاده از نفوذ خود هند را برای احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت فشار قرار دهند.

وی افزود: هند با اقدام غیر قانونی و یک‌جانبه گرایانه خود در 5 اوت 2019 میلادی برای ضربه زدن به حیثیت تحت مناقشه بودن منطقه  جامو و کشمیر و تغییر نسبت جغرافیایی در این منطقه تلاش کرده است.

ارسال نظر

 
1