خبر فوری

 
 
اعلام پایان آتش بس از سوی تحریک طالبان پاکستان/ صدور دستور حمله به نیروهای پاکستانی در هر شرایط ممکن
کد خبر :1163573124

11:27 1401/09/08


برچسب ها : آتش بس, ارتش پاکستان, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان,

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با اعلام پایان آتش بس به نیروهای خود دستور داد پس از کسب فرصت مناسب نیروهای امنیتی پاکستان را هر نقطه از کشور هدف قرار دهند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با اعلام پایان آتش بس به نیروهای خود دستور داد پس از کسب فرصت مناسب نیروهای امنیتی پاکستان را هر نقطه از کشور هدف قرار دهند.

در بیانیه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان آمده است: وزارت دفاع تحریک طالبان پاکستان به تمامی فرماندهان گروه‌ها، مسئولین بخش‌ها و استانداران خود دستور می‌دهد در سرتاسر کشور در هر فرصت مناسب و ممکن اقدام به حمله(به نیروهای پاکستانی) نمایند.

این بیانیه می‌افزاید: نهادهای نظامی به صورت متداوم عملیات های گسترده‌ای علیه مجاهدان در شهرستان لکی مروت و دیگر مناطق بنون را صورت داده است و روند حملات علیه مجاهدان آغاز شده است.

تحریک طالبان در ادامه خطاب به مردم پاکستان گفت: ما بارها به شما هشدار دادیم و همواره صبر و تحمل کردیم تا مبادا روند مذاکرات از سوی ما خدشه‌دار شود، اما ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی(پاکستان) دست از اقدامات خود برنداشتند، اکنون حملات انتقامی ما در سرتاسر کشور آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است روند مذاکرات میان دولت اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان از اکتبر سال گذشته آغاز گردید؛ اما دو ماه بعد در ماه دسامبر متوقف گردید، پس از آن روند مذاکرات بار دیگر در ماه مه ازسرگرفته شد که به دلیل عدم تفاهم بر سر بازگرداندن مناطق قبایلی ادغام شده با ایالت خیبر پختون خوا با شکست مواجه گردید.

پس از شکست مذاکرات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان حملات خود علیه نیروهای امنیتی پاکستان را از سر گرفت، این حملات در ماه سپتامبر تشدید یافت و شهرستان‌های وزیرستان‌های شمالی و جنوبی، تانک و دیره اسماعیل خان بیشترین درگیری‌ها میان تروریست‌ها و نیروهای امنیتی پاکستان را شاهد بودند.

 

ارسال نظر

 
1