خبر فوری

 
پاکستان و بلاروس متعهد شدند روابط تجاری و سرمایه گذاری را گسترش دهند
کد خبر :1162916487

17:28 1403/07/24


برچسب ها : SCO, اجلاس سازمان همکاری شانگهای, اسلام آباد, پاکستان و بلاروس, روابط دو جانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر بلاروس, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیران پاکستان و بلاروس امروز طی دیداری دوجانبه، متعهد شدند روابط تجاری و سرمایه گذاری را گسترش دهند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان امروز در حاشیه نشست شورای سران دولت های سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌‍‌آباد با رومن گولوچنکو نخست وزیر بلاروس دیدار کرد.

شهباز شریف با استقبال از مشارکت بلاروس در نشست سازمان همکاری شانگهای، بابت عضویت کامل  این کشور در سازمان همکاری شانگهای به نخست وزیر این کشور تبریک گفت و بر تعهد پاکستان به همکاری نزدیک با بلاروس در تقویت "روح شانگهای" تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان با یادآوری دیدار گرم و سازنده خود با رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو در ژوئیه سال جاری در آستانه، گفت که تبادلات منظم در سطح بالا، شتاب مثبتی به روابط صمیمانه بین دو کشور داده است.

وی بر لزوم بهره‌ برداری کامل از ظرفیت‌ های همکاری دوجانبه به‌ویژه در زمینه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، ماشین‌آلات کشاورزی و تولید مشترک تراکتور و اتصال تاکید کرد.

رومن گولوچنکو به پاکستان به خاطر برگزاری موفق نشست سازمان همکاری شانگهای و نتایج مثبت آن به گرمی تبریک گفت و از استقبال گرم و مهمان نوازی پاکستان از وی و هیئت همراهش تشکر کرد.

نخست وزیر بلاروس اطمینان داد که کشورش به عنوان عضو شورای روسای دولت های سازمان همکاری شانگهای و برای پیشبرد اهداف، اصول و اولویت های سازمان، از نزدیک با پاکستان همکاری خواهد کرد.

نخست وزیر بلاروس از جهت گیری مثبت روابط دوجانبه بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و متقابلاً تمایل بلاروس برای تقویت بیشتر همکاری های متقابل سودمند در همه زمینه های منافع مشترک از طریق تلاش های مشترک با پاکستان ر ابراز داشت.

ارسال نظر

 
1