خبر فوری

 
وزیر دارایی: آمریکا بزرگترین شریک تجاری پاکستان است
کد خبر :1162394102

13:46 1403/01/28


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و صندوق بین المللی پول, سرمایه گذاری, شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان, صندوق بین المللی پول, محمد اورنگزیب, مذاکرات, واشنگتن, وزیر دارایی, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

محمد اورنگزیب وزیر دارایی پاکستان می گوید: آمریکا بزرگترین شریک تجاری پاکستان است و همواره در حوزه سرمایه گذاری از ما حمایت کرده است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | محمد اورنگزیب وزیر دارایی پاکستان می گوید: آمریکا بزرگترین شریک تجاری پاکستان است و همواره در حوزه سرمایه گذاری از ما حمایت کرده است.

وی این اظهارات را در جریان سفر خود به آمریکا و مصاحبه با رسانه و خبرگزاری های خارجی بیان نمود و تأکید کرد: روابط میان اسلام آباد و واشنگتن برای پاکستان بسیار حیاتی است.

وی بیان کرد: پاکستان مذاکراتی را با صندوق بین المللی پول در مورد قرارداد جدید وام چند میلیارد دلاری برای حمایت از برنامه اصلاحات اقتصادی خود آغاز کرده است همچنین اعتماد و جو بازار در پاکستان در سال مالی جاری وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

محمد اورنگزیب گفت: ما مذاکرات را با صندوق بین المللی پول آغاز کرده ایم تا وارد یک برنامه بزرگ و گسترده تر شویم.

وی با اشاره به پروژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان، اظهار داشت: سرمایه گذاری زیادی به ویژه در زیرساخت های پروژه سی پیک صورت گرفته است همچنین فرصت بسیار خوبی برای پاکستان جهت تقویت تجارت با کشورهایی مانند ویتنام وجود دارد.

وزیر دارایی پاکستان با اشاره به برنامه خصوصی سازی شرکت های دولتی گفت: آرزوی ما این است که خصوصی سازی را توسعه دهیم همچنین اگر خصوصی سازی شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان (PIA) برای دولت به نحو احسن پیش برود، شرکت های دیگر نیز می توانند به زودی این رویه را در پیش بگیرند.

ارسال نظر

 
1