خبر فوری

 
 
بازدید سفیر ویتنام در صدر یک هیئت از اتاق بازرگانی و صنعت سیالکوت
کد خبر :1153322725

12:33 1402/08/14


برچسب ها : اتاق بازرگانی سیالکوت, پاکستان و ویتنام, تجارت, روابط دوجانبه, سفیر ویتنام,

نگین تین پونگ سفیر ویتنام در اسلام آباد به همراه تیم خود طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت سیالکوت، با عبد الغفور ملک رئیس اتاق دیدار کرد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| نگین تین پونگ سفیر ویتنام در اسلام آباد به همراه تیم خود طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت سیالکوت، با عبد الغفور ملک رئیس اتاق دیدار کرد.

سفیر ویتنام فقدان آگاهی را یکی از دلایل اصلی عدم توسعه تجارت و روابط بین ویتنام و پاکستان عنوان کرد و  از صادرکنندگان سیالکوت خواست تا بازارهای تجاری بین المللی بکر ویتنام را برای ترویج تجارت دوجانبه قوی بین پاکستان و ویتنام بررسی کنند. وی عزم خود را برای انجام تمام تلاش‌های صادقانه برای ارتقای روابط تجاری متقابل بین ویتنام و پاکستان ابراز کرد و گفت زمان آن فرا رسیده است که این روابط تجاری متقابل بین دو کشور تقویت شود.

وی همچنین قول همکاری کامل و کمک فنی برای اطمینان از دسترسی آسان جامعه تجاری پاکستان به بازارهای تجارت بین المللی ویتنام را داد و خاطر نشان کرد که ویتنام به همراه تقویت روابط تجاری فیمابین، به دنبال ایجاد مراودات مستحکم تجاری میان دو کشور نیز می باشد.

سفیر افزود: سال گذشته میلادی حجم مبادلات تجاری میان دو کشور پاکستان و ویتانم 904 میلیون دلار درحالیکه در سال 2021 میلادی 794 میلیون دلار بود و سال جاری تاکنون 546 میلیون دلار بوده است که نشان دهنده کاهش 30 درصدی مبادلات را دارد. وی گفت که ویتنام کشوری بسیار فعال و به سرعت در حال توسعه از نظر توسعه اقتصادی در جهان است، پاکستان در بخش های نساجی، تولید تجهیزات پزشکی سرمایه گذاری می کند.

ارسال نظر

 
1