خبر فوری

 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| هیئتی از دفتر بین المللی مواد مخدر و اجرای قانون آمریکا INL روز جمعه با سید محسن نقوی وزیر کشور و مبارزه با مواد مخدر پاکستان دیدار کرد.

این هیئت شامل ناتالی بیکر معاون سفیر ایالات متحده، لین نلسون مدیر کشوری INL ، اد پرستون مشاور پلیس، و فیصل گل متخصص برنامه پلیس، بود.

وزیر کشور پاکستان از همکاری بی نظیر INL در افزایش ظرفیت پلیس و نیروهای شبه نظامی پاکستان قدردانی کرد و چندین پروژه قابل توجه را مورد تمجید قرار داده و وی بر تقویت بیشتر این همکاری ها و پایداری بیشتر آن تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم اولویت ‌بندی پروژه‌ های پرتأثیر از طریق طرح جامع تاکید کرد و گفت: آژانس تحقیقات فدرال FIA یکی از مهم ترین آژانس های تحقیقاتی پاکستان است. او ابراز تمایل کرد که با همکاری INL، آژانس تحقیقات فدرال (FIA) به سازمانی پویا و مشابه FBI تبدیل شود که این پروژه در مبارزه با جرایم سازمان یافته در پاکستان اهمیت اساسی خواهد داشت.

محسن نقوی همچنین بر نیاز به تغییر ساختار آکادمی ملی پلیس به منظور تبدیل آن به یک نهاد مطابق با استاندارد بین المللی تاکید کرد و اظهار داشت که نوسازی نیروی سپاه مرزی FC که به عنوان یک نیروی پلیس ذخیره در سراسر کشور عمل می کند، از ضرورت های عصر حاضر است.

نقوی در خصوص اقدامات مبارزه با مواد مخدر گفت: تمام اقدامات ممکن در حال انجام است.

هیئت آمریکایی درخصوص ضایعه جان های گرانبها در پی حملات تروریستی اخیر، تسلیت گفت.

معاون سفیر ایالات متحده اظهار کرد که INL بیش از 42 سال است که همکاری نزدیکی با پاکستان دارد؛ وی ابراز تمایل کرد که این همکاری قوی تر و پایدارتر خواهد شد.

کاردار در ادامه تاکید کرد که امنیت پاکستان جزء لاینفک امنیت ایالات متحده می باشد .

ارسال نظر

 
1