خبر فوری

 
عامل حمله تروریستی کرمان کیست؟ داعش یا رژیم صهیونیستی؟
کد خبر :1151549457

17:51 1402/10/15


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, انفجار بمب, انفجار تروریستی, ایران, پذیرش مسئولیت حمله, تروریست های داعش, حادثه تروریستی, داعش, دولت اسلامی عراق و شام, رژیم صهیونیستی, سردار حاج قاسم سلیمانی, سردار قاسم سلیمانی, شهادت, شیعیان, قاسم سلیمانی, گروه تکفیری, گروه داعش,

در حالی که گمانه‌زنی‌ها در خصوص عامل انفجارهای خونین کرمان داغ شده بود، شادمانی گسترده صفحات کاربری وابسته به رژیم صهیونیستی از این حادثه تلخ تروریستی باعث گردید تردیدها در خصوص ارتباط این رژیم با حادثه کرمان به اطمینان تبدیل گردد.


تهران: به گزارش راز نیوز| در حالی که گمانه‌زنی‌ها در خصوص عامل انفجارهای خونین کرمان داغ شده بود، شادمانی گسترده صفحات کاربری وابسته به رژیم صهیونیستی از این حادثه تلخ تروریستی باعث گردید تردیدها در خصوص ارتباط این رژیم با حادثه کرمان به اطمینان تبدیل گردد.
از سوی دیگر انتشار بیانیه‌ای از جانب گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش با مضمون پذیرش مسئولیت این حمله تروریستی، موجی از سردرگمی را در میان اصحاب رسانه و افکار عمومی ایجاد نمود.
با این حال برخی از رسانه‌ها با توجه به پیشینه عملکرد داعش در پذیرش مسئولیت حملات تروریستی در منطقه و مقایسه بیانیه اخیر داعش با بیانیه‌های گذشته این گروه تروریستی ماهیت بیانیه اخیر این گروه را زیر سؤال بردند.
تسنیم در این خصوص نوشت: رژیم صهیونیستی چند ساعت بعد از اجرای عملیات برای فرار از تبعات این اقدام به خلافت داعش دستور داد مسئولیت این اقدام را بپذیرد، این در حالی بود که دقایقی بعد از عملیات اظهارنظرهای برخی از مقامات و اکانت‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نشان می‌داد که رژیم صهیونیستی عامل اصلی این جنایت علیه مردم ایران است.
دم خروس این ماجرا آنجا بیرون زد که بیانیه داعش در پذیرش جنایت گلزار شهدای کرمان با بیانیه‌های دیگر این گروهک تکفیری تفاوت‌های اساسی داشت که به برخی از این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم:
ابتدا این‌که هیچ‌گاه سابقه نداشته است داعش در بیانیه‌هایش از عبارت «ایران» استفاده کند، بلکه این گروه تکفیری همواره ایران را «بلاد فارس» یا «ولایت خراسان» می‌خواند.
دوم این‌که سابقه نداشته است تصویر عامل تروریست عملیات که اتفاقاً در حین عملیات کشته شده است، به‌صورت محو شده منتشر شود!
نکته سوم این‌که هیچ‌گاه بیانیه پذیرش مسئولیت عملیات داعش با تأخیر 30ساعته منتشر نمی‌شود، بلکه داعش قبل از هر عملیات حتی تصاویر بیعت و بیانیه پذیرش مسئولیت را آماده و بلافاصله بعد از اجرای عملیات منتشر می‌کند.
اساساً روش داعش برای اجرای عملیات ابتدا تهدید، سپس فتوا و بعد اجرای عملیات و بلافاصله انتشار بیانیه پذیرش مسئولیت عملیات است، در حالی که در این عملیات ابتدا اقدام تروریستی انجام شد و بعد از آن فتوا و تهدید و بیانیه با تأخیر منتشر گردید!
نکته چهارم ادبیات سیاسی این بیانیه است که با ادبیات همیشگی داعش تفاوت اساسی دارد و مشخص می‌کند نویسنده بیانیه به‌هیچ‌وجه داعش نبوده است.
در واقع می‌توان گفت بیانیه‌ای را که داعش با تأخیر در پذیرش مسئولیت حادثه تروریستی کرمان منتشر کرد، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تنظیم کرده بود و خلافت داعش صرفاً انتشار آن را از رسانه‌های رسمی خود به عهده داشته است.
این اقدام صهیونیست‌ها اول از همه ترس این رژیم از تبعات اقدامش را نشان می‌دهد و همچنین اثبات می‌کند که گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش درواقع ابزار دست رژیم صهیونیستی است.
متن بیانیه‌ای که در ارتباط با حادثه تروریستی کرمان از جانب داعش منتشر شده است به این شرح است:  در بخشی از غزوه «و هر کجا یافتید بکشید.» بیش از 300 نفر از شیعیان در 2 عملیات انتحاری در ایران کشته و زخمی شدند.
دیروز دو برادر «عمر الموحد» و «سیف‌الله مجاهد» به‌سوی تجمع بزرگ شیعیان کنار مزار رهبر کشته‌شده خود «قاسم سلیمانی» در شهر کرمان در جنوب ایران رفته کمربندهای انفجاری خود را میان جمعیت منفجر کردند که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر از شیعیان مشرک شد.
به گزارش تسنیم، داعش یک‌ گروه تکفیری و تروریستی ساخته آمریکا و با پشتیبانی اسرائیل است که غیر از خود را، چه اهل‌سنت باشد و چه شیعه، کافر و مشرک می‌خواند!
علاوه بر این برخی از صفحات کاربری در شبکه اجتماعی ایکس، نقش داعش در این حمله تروریستی را با توجه به شواهد موجود و پیشینه عملکرد این گروه تروریستی در عملیات های گذشته رد کرده‌اند.
به گفته این کاربران با در نظر داشت تحولات منطقه‌ای و آغاز طوفان الاقصی احتمال نقش رژیم صهیونیستی در این حمله تروریستی بسیار قوی است.

ارسال نظر

 
1