خبر فوری

 
دیدار روسای مجلس ملی و سنای پاکستان با نخست وزیر چین در اسلام‌آباد
کد خبر :1151159516

13:34 1403/07/24


برچسب ها : SCO, پاکستان و چین, رئیس مجلس سنای پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, روابط دو جانبه, سازمان همکاری شانگهای, سردار ایاز صادق, لی کیانگ, نخست وزیر چین, یوسف رضا گیلانی,

در جریان نشست سردار ایاز صادق و یوسف رضا گیلانی با لی کیانگ نخست وزیر چین، در مورد توسعه مراودات دوطرفه از جمله تجاری توافق صورت گرفت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی و سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی نشستی مشترک با لی کیانگ نخست وزیر چین دیدار کردند.

در این بین در خصوص توسعه مراودات دوطرفه از جمله تجاری توافق صورت گرفت.

روسای مجالس پاکستان، چین را کشور دوست صمیمی و با اعتماد این کشور توصیف کرده و گفتند که پاکستان به دوستی خود با چین افتخار می کند.

مقامات پاکستان با تاکید بر اینکه این کشور اهمیت بسزایی برای سازمان همکاری شانگهای قائل است، آن را بستری برای توسعه همکاری های منطقه ای عنوان کرده و گفتند: نشست سازمان همکاری شانگهای موجب ثبات و تقویت منطقه می شود.

همچنین با برجسته سازی اهمیت پروژه های کریدور اقتصادی پاکستان_چین، بر لزوم تلاش های مشترک برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه تاکید شد.

سردار ایاز صادق فرصت های بیشمار سرمایه گذاری در پاکستان را برجسته کرد و گفت که پیشبرد همکاری ها در حوزه علوم و فناوری ضروری است.

در ادامه مقامات پاکستان، چین را شریک راهبردی پاکستان عنوان کرده و تصریح کردند که این مشارکت و همکاری های دوجانبه در آینده بیش از پیش تقویت می یابند.

ارسال نظر

 
1