خبر فوری

 
 
رایزنی رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی پاکستان و کوبا پیرامون مناسبات دوجانبه و امور منطقه‌ای
کد خبر :1148173439

13:28 1402/06/29


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و کوبا, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه کوبا,

رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی پاکستان و کوبا در دیدار با یکدیگر در نیویورک آمریکا پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه و امور منطقه‌ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی پاکستان و کوبا در دیدار با یکدیگر در نیویورک آمریکا پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه و امور منطقه‌ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان که برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، در حاشیه این نشست با برونو رودریگز پریلا همتای کوبایی خود دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور و نیز امور مهم منطقه‌ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک میان پاکستان و کوبا گفت: دو کشور دارای مواضع مشترک و یکسان نسبت به موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.

وی سپس به تمجید از سطح همکاری‌های نزدیک میان دو کشور در مجامع مختلف بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد، جنبش غیرمتعهدها، گروه 77 و چین پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه این دیدار با اشاره به وقوع زلزله مهیب و ویرانگر سال 2005 میلادی در پاکستان از کمک‌ها و همکاری‌های کوبا به ویژه کمک‌های درمانی صمیمانه قدردانی نمود.

جلیل عباس جیلانی حمایت اسلام آباد از کوبا برای ریاست گروه 77 و چین در سال جاری را ابراز داشت و برگزاری موفقیت آمیز نشست گروه 77 و چین در هوانا را به وزیر خارجه کوبا تبریک گفت.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار نسبت به گسترش بیشتر روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلفی همچون تجارت، بیوتکنولوژی، بهداشت و آموزش توفق نمودند.

ارسال نظر

 
1